koeltrans
| 16:44 | Arjan Olsthoorn

Koeltrans neemt drie Iveco’s S-Way op LNG in gebruik

Koeltrans zet haar verduurzaming verder door met de komst van drie Iveco S-Way NP’s op LNG. Na deze levering bestaat hun wagenpark voor circa 30% uit LNG-trekkers. Bovendien leveren de trucks een bijdrage aan de groeiambities van het transportbedrijf uit Bemmel.

Als jong en dynamisch bedrijf toont Koeltrans haar spierballen door de ambitie uit te spreken om per jaar een groei van 20% te realiseren. Onder het motto: We drive for the best, willen zij zich ontwikkelen tot gamechanger. Dit doen zij door op ieder niveau het hoogst haalbare na te streven en het wagenpark uit te breiden met LNG-trucks. Hierdoor bestaat de vloot met 135 trekkende eenheden vanaf heden uit 37 trekkers op vloeibaar aardgas. Daarnaast heeft Koeltrans geïnvesteerd in 10 nieuwe trailers die multitemp zijn uitgerust. Als specialist in geconditioneerd vervoer kan Koeltrans zich daardoor nog flexibeler opstellen richting opdrachtgevers.

‘Toekomst start vandaag’

Günther Maters is als eigenaar van Koeltrans Angeren BV blij met de komst van drie Iveco LNG-trucks. De trekkers zijn uitgerust met een zuinige Cursor 13 motor en 460 pk. “Onze toekomst begint namelijk vandaag. Wij willen vooruitstrevend zijn en blijven, en mede daarom is LNG in onze vloot een bewuste keuze. Daarom zet Koeltrans in op vloeibaar aardgas als beste alternatief voor diesel. De S-Way NP levert bovendien vergelijkbare prestaties als een dieseltruck en kent de hoogst haalbare actieradius in zijn segment met 1.600 kilometer.” Dit was voor Günther Maters een belangrijk argument om voor de vrachtwagens te kiezen. Zijn chauffeurs kunnen hierdoor moeiteloos op en neer pendelen naar Duitsland om voornamelijk geconditioneerd groupage transport te verzorgen voor diverse klanten.

Aantrekkelijke business case

Koeltrans maakt aanspraak op de Gelderse subsidie voor de aanschaf van LNG-trucks. Tevens kan het bouwen op een milieu-investeringsaftrek (MIA) tot wel 13,5%, een CEF-subsidie en een Nederlandse subsidieregeling waardoor het transportbedrijf een lagere prijs aan de pomp betaalt per kilogram LNG. Mede door de lage brandstofprijs en het feit dat zij met hun LNG-trucks geen tolheffing hoeven te betalen in Duitsland, kennen de Iveco’s een aantrekkelijke kilometerkostprijs. Het was voor Koeltrans daarom eenvoudig om hun business case vorm te geven.

‘Enthousiast’

“Tijdens de aflevering van de S-Way’s lieten onze chauffeurs luidkeels hun enthousiasme blijken. In grote getalen waren zij bovendien aanwezig toen de voertuigen arriveerden bij onze vestiging in Bemmel. Daarnaast wilden velen plaatsnemen in de cabine om de Iveco zelf te ervaren”, aldus Günther Maters. Koeltrans heeft een reparatie- en onderhoudscontract afgesloten op de Iveco S-Way’s.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie