Holland Norway Lines
| 09:35 | Arjan Olsthoorn

Holland Norway Lines vraagt uitstel van betaling aan

Holland Norway Lines BV (HNL) heeft surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank. In afwachting van verdere ontwikkelingen vaart de MS Romantika voorlopig niet en is de kaartverkoop stilgelegd.

De oorzaak van de druk op de bedrijfsvoering van het nog jonge bedrijf ligt vooral in de onrustige periode begin dit jaar door het gedwongen vertrek uit de Eemshaven. Een periode met veel annuleringen en extra kosten, maar ook met een grote impact op toekomstige boekingen. Toch zag voor HNL na de herstart in Cuxhaven, Duitsland, en vervolgens een succesvolle start in Emden de toekomst er weer rooskleurig uit. HNL heeft echter meer tijd nodig om de financiële verliezen van begin dit jaar goed te maken. Voor het wegtransport was deze nieuwe locatie eigenlijk al onhaalbaar in verband met het maximum gewicht in Duitsland en de extra kilometers die trucks moesten gaan rijden.

Alle medewerkers in Groningen, het Noorse Kristiansand en aan boord van de cruiseferry zijn vandaag geïnformeerd. Sinds de start in 2022 hebben bijna 400.000 passagiers gevaren op de cruiseferry MS Romantika. Het bedrijf groeide in korte tijd uit van een start up tot een volwaardige organisatie, met bijna 400 medewerkers.

1 Reactie
  1. Natuurlijk is dit vreselijk, ook voor alle werkenden.
    Mensen die geboekt en erg veel betaald hebben staan nu ook voor grote problemen.
    Wij zijn voor ruim E 1500,- gedupeerd, hebben verschillende bungalows gehuurd in Noorwegen om op die manier zuid Noorwegen te verkennen.
    Ook niet prettig voor Noorwegen hoe met toeristen wordt omgegaan.
    Had op zijn minst die mensen op tijd geïnformeerd die nu op de kade staan te wachten.
    Het is een groot onfatsoen hoe met ons wordt omgegaan. Een bericht dat wij onze verzekering moeten inschakelen en maar bij ColorLine of Fordline via Denemarken moeten reizen.
    Die mensen die al geboekt hadden moesten nog netjes bediend worden of op tijd hun geld terug hebben gekregen. Vanzelfsprekend dat het vertrouwen in dit bedrijf weg is!

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie