Hanzen Trucking kiest weer voor Renault Trucks T High
Hanzen Trucking heeft een Renault Trucks T High 480 6×2-trekker aan het wagenpark toegevoegd voor het transport van losgestorte agrarische producten. De ruimte, betrouwbaarheid en het comfort van de Renault Trucks T High en de goede ervaringen met dealer Bluekens Truck en Bus waren redenen om voor deze truck te kiezen.
Hanzen Trucking uit Serooskerke vervoert hoofdzakelijk losgestorte producten. Eigenaar Gert-Jan Hanzen: “We rijden vooral verse groenten die direct vanaf het land of uit de opslag van agrarische bedrijven naar verwerkers gaan en uiteindelijk op het bord bij de consument belanden. Verder vervoeren we diervoeders, cacao, koffie en gepalletiseerde producten. Dat doen we met walking floor trailers die zijn uitgerust met een horizontaal lossysteem. Met deze trailers, met een inhoud van 92 kubieke meter, kunnen we zowel losgestorte producten als gepalletiseerde goederen vervoeren.”
Hanzen Trucking heeft onder meer twee Renault Trucks T High-trekkers in de vloot. Hanzen: “Vorig jaar hebben we onze eerste Renault Trucks T High 480 4×2-trekker aangeschaft. We stonden ervoor open om een ander merk een kans te geven. Toen kwamen we in contact met accountmanager Jan Hagens van Bluekens Truck en Bus en kregen we de beschikking over een demotruck. In het begin was er wat terughoudendheid bij de chauffeurs toen ze hoorden dat er een Renault-truck kwam. Maar toen ze met de truck reden, was dat snel verdwenen en nu zijn ze heel enthousiast.”
Naar wens samengesteld
Hanzen Trucking heeft nu een Renault Truck T High 480 6×2-trekker in gebruik genomen. “Dit is de eerste truck die we volledig naar onze wensen hebben samengesteld. In het verleden hebben we vooral met jong gebruikte trucks gereden en onze eerste Renault was een demotruck die we hebben overgenomen. Onze nieuwste Renault Trucks T High is helemaal geworden zoals wij de truck willen hebben.”
Lees ook: Renault lanceert E-Tech T en C modellen met een ‘neusje’
“Onze chauffeurs delen de truck. Ze zijn om de beurt een paar weken onderweg en daarna een paar weken thuis. Onderweg is de truck hun huisje op wielen en we willen ze dan ook zoveel mogelijk comfort bieden. De Renault Trucks T High 6×2 is uitgevoerd met de ruimste cabine, is volledig rondom luchtgeveerd en heeft functionele werk- en accessoire-verlichting. De T High Sleeper Cab is voorzien van een omvormer, magnetron, koffiezetapparaat en standairco en standkachel. Ook hebben we gekozen voor een voorloopas om het laadvermogen en de aslastverdeling te optimaliseren. Het is een heel prettige en betrouwbare truck om mee te rijden en in te verblijven.”
Dealer denkt proactief mee
Bluekens Truck en Bus Goes heeft de hydrauliek ten behoeve van de walking floors en verdere extra’s opgebouwd en het spuitwerk verzorgd. “Voor beide trucks hebben we een volledig reparatie- en onderhoudscontract zodat alles rond onderhoud is afgedekt. Hoewel we nu dus ruim een jaar met Renault-trucks rijden, ken ik de werkplaats al veel langer. Mijn vader, broers en oom deden er met hun transportbedrijf ook al zaken mee. Als ondernemer moet je kunnen terugvallen op de mensen achter het merk. Bij Bluekens Truck en Bus in Goes zijn ze er voor je als klant, hebben ze altijd een luisterend oor en denken ze in oplossingen.”
Bij Hanzen rijden de trucks in principe rijden we 24/7. Alleen tussen kerst en oud en nieuw staan de vrachtwagens stil. “Bluekens Truck en Bus nam vorig jaar zelf contact met ons op om in die periode een servicebeurt te plannen. Het is heel prettig dat een dealer zo proactief met je meedenkt. Ook als we tijdelijk extra wielen nodig hebben, worden we via Bluekens Verhuur altijd snel geholpen. Wij gaan voor de combinatie van een betrouwbaar merk en – nog belangrijker – een dealer die je begrijpt en met je meedenkt. Dat laatste weten we al bijna 40 jaar en over het eerste zijn we inmiddels ook zeer positief. Dat smaakt naar meer.”
Over Hanzen Trucking
Gert-Jan Hanzen begon in 2019 met Hanzen Trucking. “Ik kom uit een echte ondernemersfamilie. Mijn vader Gerrie kocht zijn eerste eigen vrachtwagen in juli 1985 bij de dealer in Goes, wat nu Bluekens is. Hanzen is dus bijna 40 jaar actief in de transportwereld. Hoewel mijn moeder Jannie de boerderij runde met circa 500 mestkalveren, bleef het transportbloed stromen en zijn we een transportfamilie. Ook de zonen en dochters van Gerrie en Jannie, ooms en neven zijn actief in de transportwereld met een eigen bedrijf of in loondienst. Al van jongs af aan zat ik tussen de chauffeurs en de vrachtwagens. Later ben ik in loondienst zelf chauffeur en planner bij een transportbedrijf geweest. Het ondernemersbloed kruipt echter waar het niet gaan kan en daarom ben ik in 2019 voor mezelf begonnen. Met Hanzen Trucking verzorgen we transporten overal naartoe voor de bevrachtingsafdeling Hanzen Transportservice.”