hack harvest
| 10:43 | Arjan Olsthoorn

Hack Harvest kiest Iveco S-Way 6×2 trekkers

Hack Harvest heeft onlangs twee Iveco S-Way 6×2 trekkers in gebruik genomen. Deze worden door het loonbedrijf ingezet om landbouwmachines te transporteren naar Zuid-Europa en cichorei met een kieptrailer te vervoeren in Zuidwest-Nederland.

Hack Harvest is gespecialiseerd in het oogsten van conserven, zoals: tuinbonen, erwten en zoete mais. Het is volgens Willem Hack, Directeur van Hack Harvest, de truc om zowel mens als machine op de juiste plek neer te zetten. “We hebben er bewust voor gekozen om alles in eigen beheer te houden. We rijden zelf met de combinaties op en neer naar Zuid-Europa om onze erwtendorsers op verschillende locaties te kunnen inzetten. In juni rijden we met onze vrachtwagens weer terug naar Nederland, zodat we de oogst daar weer kunnen oppakken.” Vanaf augustus zet Hack Harvest haar trekkers in voor opdrachtgever Sensus om het transport te verzorgen van cichorei naar diverse locaties in onder andere Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland.

Zwaar geschut

In 25 jaar tijd is Hack Harvest gegroeid naar een vloot met 25 erwtendorsers en vier trekkers, allen Iveco’s. Ze hebben gekozen voor het Italiaanse merk met een krachtige 570 pk sterke motor, omdat zij tijdens hun transporten hoge terreingewichten tot 40 á 50 ton aantikken.

“We zijn al jaren te spreken over de betrouwbaarheid van onze Iveco’s en de service van Iveco Schouten Etten-Leur. Het is voor ons daarom meer dan logisch om weer trucks van dit merk aan te schaffen,” vertelt Willem Hack. De volledig luchtgeveerde trekkers zijn voorzien een extra brandstoftank in de achteroverbouw. Zo is het ruimteprobleem aan het chassis van de voorloopas-trekker opgelost. Hierdoor kunnen zij in totaliteit toch circa 600 liter brandstof meenemen.

Visitekaartje

Willem Hack heeft ervoor gezorgd dat zijn S-Way’s dik zijn uitgerust. Zo heeft hij een RVS-lampenbeugel met een LED-bar en twee luchthoorns laten plaatsen op het dak. De trucks zijn verder voorzien van flitslampen, hydrauliek, RVS opbergkisten, lichtreclame, centrale smering en custom-made sideskirts & fenders. Bovendien zijn de trekkers opvallend gespoten en bestickerd, waardoor je direct kan zien dat deze trucks worden ingezet voor landbouwdoeleinden.

2 Reacties
  1. Zelf rij ik a jaren met Iveco Stralis. Een heerlijke auto. Van mij mag de baas ook de S way aanschaffen. Wat een schitterende auto. Succes ermee jongens.

  2. Mooi, eerst wilde niemand een IVECO (zwaar ondergewaardeerd merk) en nu is straks IVECO “The King of the Road”.
    Nog steeds jammer, dat IVECO vorig jaar met een totaal nieuw model niet de vrachtwagen van het jaar 2020 geworden is! Dat werd Mercedes met de Actros (alleen maar omdat deze Actros spiegelloos was). Had IVECO een spiegelloze S-Way neergezet, of was de Actros niet spiegelloos geweest, dan had IVECO zeker die titel in de wacht gesleept. Nu is MAN de vrachtwagen van het jaar. In mijn ogen (zeker aan de buitenkant) niet meer dan een facelift!! In 2019 was FORD vrachtwagen van het jaar. Onbegrijpelijk dat dit merk nog steeds niet te koop is in Europa. Hoewel België er nu mee aan de slag gaat. Maar goed, ongetwijfeld is het niet moeilijk te raden wat de vrachtwagen van het jaar 2022 wordt. Dat zal ongetwijfeld de opvolger worden van de DAF XF!

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie