Hack Harvest heeft onlangs twee Iveco S-Way 6×2 trekkers in gebruik genomen. Deze worden door het loonbedrijf ingezet om landbouwmachines te transporteren naar Zuid-Europa en cichorei met een kieptrailer te vervoeren in Zuidwest-Nederland.
Hack Harvest is gespecialiseerd in het oogsten van conserven, zoals: tuinbonen, erwten en zoete mais. Het is volgens Willem Hack, Directeur van Hack Harvest, de truc om zowel mens als machine op de juiste plek neer te zetten. “We hebben er bewust voor gekozen om alles in eigen beheer te houden. We rijden zelf met de combinaties op en neer naar Zuid-Europa om onze erwtendorsers op verschillende locaties te kunnen inzetten. In juni rijden we met onze vrachtwagens weer terug naar Nederland, zodat we de oogst daar weer kunnen oppakken.” Vanaf augustus zet Hack Harvest haar trekkers in voor opdrachtgever Sensus om het transport te verzorgen van cichorei naar diverse locaties in onder andere Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland.
Zwaar geschut
In 25 jaar tijd is Hack Harvest gegroeid naar een vloot met 25 erwtendorsers en vier trekkers, allen Iveco’s. Ze hebben gekozen voor het Italiaanse merk met een krachtige 570 pk sterke motor, omdat zij tijdens hun transporten hoge terreingewichten tot 40 á 50 ton aantikken.
“We zijn al jaren te spreken over de betrouwbaarheid van onze Iveco’s en de service van Iveco Schouten Etten-Leur. Het is voor ons daarom meer dan logisch om weer trucks van dit merk aan te schaffen,” vertelt Willem Hack. De volledig luchtgeveerde trekkers zijn voorzien een extra brandstoftank in de achteroverbouw. Zo is het ruimteprobleem aan het chassis van de voorloopas-trekker opgelost. Hierdoor kunnen zij in totaliteit toch circa 600 liter brandstof meenemen.
Visitekaartje
Willem Hack heeft ervoor gezorgd dat zijn S-Way’s dik zijn uitgerust. Zo heeft hij een RVS-lampenbeugel met een LED-bar en twee luchthoorns laten plaatsen op het dak. De trucks zijn verder voorzien van flitslampen, hydrauliek, RVS opbergkisten, lichtreclame, centrale smering en custom-made sideskirts & fenders. Bovendien zijn de trekkers opvallend gespoten en bestickerd, waardoor je direct kan zien dat deze trucks worden ingezet voor landbouwdoeleinden.