Bartels Transporten neemt Volvo FMX in gebruik voor het vervoer van rijplaten
Bartels Transport uit Moerstraten heeft een nieuwe Volvo FMX 10×4 rijplatenauto in gebruik genomen. De truck is volledig selfsupporting voor het leggen van onder meer tijdelijke bouwwegen. De truck werd geleverd door Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus Roosendaal.
Bartels BV is opgericht in 1952 en is gespecialiseerd in het uitvoeren van alle vormen van loonwerk, groenwerk, grondwerk, transport en industrie. Jeroen Bartels, directeur: “Transport is voor ons ondersteunend aan alle diensten die we uitvoeren. We zijn voornamelijk actief op de grotere grondverzetprojecten en hieraan gerelateerde werkzaamheden, zoals onder andere handel in bouwstoffen. In het loonbedrijf wordt voornamelijk, naast agrarisch werk, berm- en slootonderhoud uitgevoerd voor gemeenten, provincies en waterschappen. Daarnaast zijn we actief voor industriële bedrijven, waar we logistiek werk verrichten, vaak 24/7”.
Uitgebreid wagenpark
Met een groot en uitgebreid machinepark, dat bestaat uit een flink aantal tractoren, graafmachines en vrachtauto’s worden alle projecten zoveel mogelijk in eigen beheer uitgevoerd. Bartels Transporten richt zich op het vervoeren van grond, zand, grind, asfalt, puin en diverse afvalstoffen. “Door het eigen wagenpark zijn wij in staat snel en flexibel projecten zelfstandig uit te voeren. Het wagenpark bestaat voornamelijk uit 8×8 wsg/10×8 kippers, trucks met kiptrailers en diepladers tot 60 ton. Verder beschikken we over diverse volumetrailers voor het vervoer van lichte materialen, zoals producten gerelateerd aan de agrarische sector”.
Ideale configuratie
De laatste aanwinst is een Volvo FMX 10×4 rijplatenauto. “Voor ons was het een vervanging in het bestaande wagenpark maar we hebben nadrukkelijk onderzoek gedaan naar de voor ons optimale configuratie. Volvo heeft voor ons het beste concept, een optimaal samenspel tussen machinist, truck en kraan. De truck is voorzien van een zware Penz 25Z kraan, opgebouwd door CCH uit Halsteren, die bediend wordt achter op de kraan. Voor deze zware kraan is gekozen zodat we ook zwaardere rijplaten kunnen gebruiken. We beschikken zelf over veel zware stalen rijplaten. Met de Volvo kunnen we die leggen, verplaatsen en vervoeren. De laadbak is bovendien hydraulisch verbreedbaar. De machinist kan de truck vanaf de kraanbediening geheel besturen en laten rijden, zodat een rijplatenbaan efficiënt en snel gelegd kan worden.”