Compleet huifoverdekt bij flexibele afmetingen
Ondernemer Mark Verhoeven (31) van de bekende Brabantse transportfamilie Verhoeven startte vorig jaar zijn eigen onderneming met één uitschuifbare Broshuis semi-dieplader en een Volvo trekker.
Onlangs schafte hij bij het Duitse Meusburger zijn tweede trailer aan: een Meusburger van het type MPG-4, waarvan de afmetingen per transport aanpasbaar zijn terwijl de lading altijd huifoverdekt kan worden vervoerd.
Huif
Verhoeven laadt onder andere staalconstructies en rvs machines voor de foodsector, die bij voorkeur niet op een open oplegger worden getransporteerd. Verhoeven: “De inwendige hoogte van deze oplegger is 3087 mm, maar het dak kan nog vijftig centimeter hoger worden gezet. En ook dan is deze Meusburger nog volledig huifgesloten.” Een voordeel van de nieuwe trailer is verder dat er, om leegrijden te voorkomen, ook conventionele lading zoals pallets mee kunnen worden genomen.
De voor Verhoeven gebouwde semi-dieplader heeft een laadvloerhoogte van 79 cm en staat op vier achttons assen met 205/65R17,5 banden. De voorste as is een hefbare as, de achterste twee assen zijn naloop-gestuurd. Met een maximaal koppelgewicht van 18 ton, komt het gvw op 50 ton. Met een eigen gewicht van 13.480 kilogram plus een trekker van 9.000 kilogram bedraagt het laadvermogen van de combinatie nog altijd ruim 27.520 kilogram. Om het volledig laadvermogen van 36.520 kilogram bij het rijden met ontheffing uit te nutten is een 6×2 trekker noodzakelijk; Verhoeven rijdt met Volvo’s FH met 460 en 500 pk.
Verhoeven XXL houdt zich naast het transport van machines en staalconstructies ook bezig met vervoer van houtbouw, bouwmachines en windturbines.
Foto: In welke stand de oplegger ook rijdt, de huif is door middel van riemen en gespen altijd strak gespannen.