Scania heeft de eerste Red Passion special editions inmiddels afgeleverd.
In het voorjaar introduceerde Scania in de Benelux de Scania Red Passion Limited Edition in een gelimiteerde oplage van slechts 75 stuks. Onlangs werden de eerste drie exemplaren door Scania Zuid-Oost afgeleverd.
Nummer één ging naar T.B.G Transport uit Groesbeek, nummer twee werd in gebruik genomen door G. Karssemakers uit Boekel en de sleutels van nummer drie werden in ontvangst genomen door Patrick van de Mark uit Beuningen.
Inmiddels hebben alle 75 exemplaren in Nederland, België en Luxemburg een nieuwe eigenaar en worden de overige Red Passions momenteel eveneens afgeleverd.
V8 met 580 pk
De Scania Red Passion Limited Edition heeft de 580 pk-variant van de 16,4 liter V8 Euro 6-motor en een zeer compleet uitgeruste Topline-cabine in een gecombineerde King of the Road en Red Passion-uitvoering.
De Topline-cabine is gespoten in een opvallende rode kleur, die de passende naam Flame Red heeft. De frontgrille, spiegels en contourranden om de zijruiten worden in Black Brilliant gespoten. De unieke Red Passion bestickering maakt de cabine onmiddellijk herkenbaar.
Talloze opties
Naast de sterke V8 is hij voorzien van Scania Opticruise – met Active Prediction – en een Scania Retarder, Advanced Emergency Braking en Electronic Stability Program. Het beeld van de Orlaco frontzichtcamera is te volgen op de in het dashboard geïntegreerde kleurenmonitor. De Premium radio/navigatie met stuurwielbediening en bluetooth is voorzien van een subwoofer en zware speakers in de deuren. Naast het bed wordt een DVD speler en een flatscreen geïnstalleerd.
De zwart lederen stoelbekleding is deels voorzien van rode stiksels en de instaplijsten zijn voorzien van een gegraveerd Red Passion logo en van het serienummer van de Limited Edition (genummerd van 1 tot en met 75). Tegen de achterwand is een speciale plaat aangebracht die is uitgevoerd in de cabinekleur en voorzien van het unieke Red Passion logo en serienummer.
Ook met voorloopas
De Red Passion wordt zowel als een twee-assig als een drie-assig trekkerchassis op de markt gebracht. De twee-assers krijgen een vaste Jost koppelschotel en een 1500 liter brandstoftank. De drie-assers worden uitgerust met een hefbare gestuurde voorloopas, luchtbediende Jost schuifschotel en een brandstoftank van 715 liter.
Beide types krijgen Alcoa Dura Bright Evo velgen met Michelin banden en een luchtgeveerde acht-tons vooras. Chassis, wielnaven en koppelschotel zijn uitgevoerd in Ebony Black. Het design wordt nog versterkt omdat de zonneklep voorzien is van vier Streamline verstralers met LED standlicht. Bovendien wordt de naamplaatverlichting boven de voorruit ook uitgevoerd in LED.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."