Een beetje chauffeur laat zich niet afleiden. Dat is de naam van een nieuwe campagne van Veilig Verkeer Nederland.
Of je nou aan het bellen bent, je navigatie instelt, of iets anders doet; als gevolg van dergelijke handelingen zie je verkeersborden over het hoofd, of wijk je uit richting bijvoorbeeld vluchtstrook. Bovendien reageer je sowieso trager.
‘Urgent’
Dit is al erg genoeg in de personenauto. Met een vrachtwagen zijn de gevolgen helemaal niet te overzien. Geen enkel telefoontje kan ‘urgent’ zijn als een ongeluk het gevolg is. De nieuwe VVN-campagne wijst chauffeurs en automobilisten op de grote gevaren van afgeleid zijn tijdens het besturen van een voertuig.
De campagne wordt gesteund door enkele grote bedrijven zoals bijvoorbeeld tanktransporteur Schenk Papendrecht, de oliemaatschappijen Esso, Shell en BP, UPS Nederland en Tata Steel.
Lees meer op laatjenietafleiden.nl en zie hoe ook jij een betere chauffeur kan worden door je minder te laten afleiden. De campagne gaat op 17 oktober officieel van start.
Foto: Je blik op de weg, en geen andere dingen doen: op die manier ben je altijd alert en direct in staat om in te grijpen als er een gevaar opduikt.