Een beetje chauffeur...

12 oktober 2011 | 11:39

Een beetje chauffeur…

Een beetje chauffeur laat zich niet afleiden. Dat is de naam van een nieuwe campagne van Veilig Verkeer Nederland.

Of je nou aan het bellen bent, je navigatie instelt, of iets anders doet; als gevolg van dergelijke handelingen zie je verkeersborden over het hoofd, of wijk je uit richting bijvoorbeeld vluchtstrook. Bovendien reageer je sowieso trager.

‘Urgent’
Dit is al erg genoeg in de personenauto. Met een vrachtwagen zijn de gevolgen helemaal niet te overzien. Geen enkel telefoontje kan ‘urgent’ zijn als een ongeluk het gevolg is. De nieuwe VVN-campagne wijst chauffeurs en automobilisten op de grote gevaren van afgeleid zijn tijdens het besturen van een voertuig.

De campagne wordt gesteund door enkele grote bedrijven zoals bijvoorbeeld tanktransporteur Schenk Papendrecht, de oliemaatschappijen Esso, Shell en BP, UPS Nederland en Tata Steel.

Lees meer op laatjenietafleiden.nl en zie hoe ook jij een betere chauffeur kan worden door je minder te laten afleiden. De campagne gaat op 17 oktober officieel van start.

Foto: Je blik op de weg, en geen andere dingen doen: op die manier ben je altijd alert en direct in staat om in te grijpen als er een gevaar opduikt.

Doe mee & win een schaalmodel van Mammoet
Baankaart Profile Truckstar Festival 2025
Evenementen agenda
11 januari 2025
Broshuis Event 2025
16 maart 2025
29e DAF verzamelbeurs
04 mei 2025
Chauffeursdag De Peeltruckers
17 mei 2025
Putte Lights on 2025
23 mei 2025
Superdik 2025
30 mei 2025
Truckshow Nederhemert 2025
Zie volledige agenda