Transportbedrijf De Vries uit Hallum heeft twee LZV’s in gebruik genomen die zonder aanpassingen te gebruiken zijn in Duitsland. Deze b-double sliders zijn de eerste in Nederland waarbij er in Duitsland gereden mag worden met een standaard starre volgoplegger. De combinatie is ontwikkeld door Draco uit Sneek.
“Deze Sliders zijn de eerste in Nederland en misschien wel in Europa waarbij er in Duitsland gereden mag worden met een standaard starre volgoplegger”, meldt fabrikant Draco op hun website. De Vries is daarmee het eerste transportbedrijf wat met een dergelijke combinatie rijdt en is een unicum in Nederland. De Sliders (tussenopleggers) zijn uitgevoerd met twee gestuurde assen. Dit is nodig om aan de Duitse regelgeving te kunnen voldoen.
Draco maakt gebruik van SAF-assen en het Tridec EF-S stuursysteem. Dit is een elektronisch aangestuurd hydraulisch stuursysteem welke ook nog met een afstandsbediening vanuit de cabine te bedienen is. Dit maakt de combinatie zeer wendbaar en flexibel. De opbouw en de volgopleggers zijn verzorgd door Schmitz.
“Wij als Draco zijnde waren al een tijdje met de ontwikkeling bezig toen de vraag vanuit De Vries kwam. Door deze vraag konden we het concept versneld en specifieker uitwerken en heeft dit gerealiseerd tot dit fantastische resultaat.” Ook laat het bedrijf weten erg trots te zijn om dit project als twee Friese bedrijven te realiseren.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."