Ter vervanging van het ouder wordende wagenpark bestelt DHL 107 nieuwe MAN TGS Euro 6-trekkers.
DHL, het vroegere Van Gend en Loos, is normaalgesproken het bedrijf dat bestellingen komt afleveren. Maar nu plaatst het bedrijf zelf een flinke bestelling. Naast de 107 nieuwe MAN’s worden er tevens 131 bestelbussen vervangen.
Wat betreft de MAN’s, dit zijn Euro 6 TGS’en waarbij de begrenzer op slechts 83 kilometer per uur wordt afgesteld. Verder krijgen de trucks spoilers en sideskirts om de aerodynamica te verbeteren.
De trucks krijgen de automatische schakelende bak van ZF, een verwarmde chauffeursstoel, radio-navigatie en – volgens het persbericht – een lage instap.
Deutsche Post DHL heeft als doel om de CO2-uitstoot van alle vervoerstaken te verlagen. De nieuwe trucks en bestelbussen voor DHL in Nederland moeten daar ook aan bijdragen.
Foto: Een nieuwe TGS en een nieuwe Sprinter met daaroor van links naar rechts: Klaas Mulder, Directeur Verkoop MAN, Wouter van Benten, Algemeen Directeur DHL Express en Joris Vos, Directeur Vans van Mercedes-Benz.