19 oktober | 12:58

Compacte MobiliteitsRAI blijft ondanks primeurs vooral aan de oppervlakte

De MobiliteitsRAI, in feite de opvolger van de aloude BedrijfsautoRAI, heeft vanochtend in Amsterdam de deuren geopend. De beurs richt zich primair op transporteurs, maar ook voor eigenrijders en ‘normale’ beroepschauffeurs is er nog best wel wat te beleven.

 

Vooropgesteld: de vakbeurs in de Amsterdamse RAI (dus niet voor jan en alleman toegankelijk) kan zich qua volledigheid en omvang in de verste verte niet meten met de befaamde BedrijfsautoRAI, die enkele jaren geleden (definitief?) ter ziele ging. De beurs beperkt zich tot één hal en de importeurs van de grote truckmerken schitteren door afwezigheid. Een vrachtwagenwebsite heeft van elk truckmerk welgeteld één model op een ‘truckplein ‘ geparkeerd, maar daar wordt de gemiddelde bezoeker nauwelijks wijzer van.

De MobiliteitsRAI, in feite de opvolger van de aloude BedrijfsautoRAI, heeft vanochtend in Amsterdam de deuren geopend

Globaal

De compacte opzet heeft ook een groot voordeel, wellicht helemaal passend bij de huidige tijdsgeest. Wie zich globaal en vooral vlotjes op de hoogte wil laten stellen over de laatste trends in de wereld van transport, is op deze beurs helemaal op zijn of haar plek. Al zijn speciale, meer diepgaande seminars over prangende zaken als elektrisch vervoer en kostenontwikkelingen voor transportondernemers zonder meer een toegevoegde waarde. Het betreft echter sessies van enkele uren, waarvoor in een enkel geval ook nog een aanzienlijk bedrag moet worden betaald. Daar moet je dan wél weer tijd en budget voor willen vrijmaken. Een netwerkplein en een Beurstheater, waarin thema’s als de digitale vrachtbrief en (het voorkomen van) tachograafboetes worden aangesneden, zorgen voor de broodnodige afwisseling en interactie, naast al het productnieuws.

De MobiliteitsRAI, in feite de opvolger van de aloude BedrijfsautoRAI, heeft vanochtend in Amsterdam de deuren geopend

Ginaf

En ja, er zijn in onze hoofdstad échte noviteiten te bewonderen. Zo toont New Cool de nieuwste koeltrailer, waarvan de koelmotor niet op diesel maar op elektriciteit werkt, een heuse wereldprimeur. Collect+Go demonstreert bij wijze van Europese prrmière een applicatie, waarmee vrachtdocumenten digitaal klaar worden gezet op smartphone of laptop. Het moet de snelheid van afhandelen aanzienlijk vergroten. Een Nederlandse primeur tenslotte is de elektrische Ginaf Duratruck E2121 op basis van de Mercedes Anton, die wordt ingezet door Simon Loos.

De MobiliteitsRAI is geopend van 19 tot en met 21 oktober.

De MobiliteitsRAI, in feite de opvolger van de aloude BedrijfsautoRAI, heeft vanochtend in Amsterdam de deuren geopend

Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.

 

 

 

Recente reacties

Geen reacties om te tonen.
Evenementen agenda
07 december | 12:00
Mega Trucks Festival 2024
26 juli | 12:00
Profile Truckstar Festival 2025
17 mei | 12:00
Putte Lights on 2025
31 mei | 12:00
Truckshow Zonder Naam 2025
30 mei | 12:00
Truckshow Nederhemert 2025
16 maart | 12:00
29e DAF verzamelbeurs
Zie volledige agenda