Het leven lacht chauffeurs Henny van der Neut en Erik Boom tegemoet. De stuurmannen van het nog jonge BKTrans uit Bodegraven gaan voortaan op pad met een fonkelnieuwe DAF CF 440 LZV-trekker.
BKTrans schafte eerder al drie DAF’s van het type XF aan. ,,We hebben nu bewust voor een CF gekozen, met het oog op de ergonomie van de chauffeurs’’, legt BKTrans-directeur Bas Kemp uit. ,,De CF is erg prettig als je vele stops op een dag moet maken.’’
LZV
De trekkers zijn vorige week bij BKTrans afgeleverd door verkoper Anton van der Niet van dealer Blom-DSW. De nieuwe DAF’s zijn uitgerust met de 11 liter 440 pk Paccar Euro 6 motor. ,,De krachtbron is goedgekeurd voor het rijden met LZV, hierdoor mogen deze trekkers een totaalgewicht van maar liefst 57.500 kilo voorttrekken’’, vertelt Kemp. ,,Verder beschikken de voertuigen over diverse aansluitingen als Clang en Rema. We hebben daarvoor gekozen omdat de trekkers ingezet worden voor diverse klanten in de distributie. Met het oog op de veiligheid is er gekozen voor een dode hoek camera en een aansluiting voor camera connectie met de opleggers. Ook zijn de voertuigen standaard voorzien van lane departure warning en emergency brake assist om de verkeersveiligheid te verhogen.’’
Vervoerder BKTrans bestaat nu 3,5 jaar en heeft inmiddels zes trekkende eenheden op de weg.
Op de hoofdfoto: links chauffeur Henny van der Neut, links-midden: Bas Kemp, Directeur BKTrans, rechts-midden: Anton van der Niet, verkoper Blom-DSW, rechts: chauffeur Erik Boom.
Lees ook: Chauffeurs Botrans Bulk dolblij met fijn schakelende DAF XF.