G.J. Crienen Transport wilde graag een auto met Wide Spread gestuurde assen. Dit in verband met de wendbaarheid op bouwlocaties en het hoge laadvermogen. Na slechte ervaringen met storingen in een elektrisch gestuurde derde as, is er nu gekozen voor een IVECO Trakker met mechanisch gestuurde derde as.
De achterste as blijft mechanisch geveerd en wordt mechanisch gestuurd vanuit het stuurhuis, zodat kwetsbare elektro-hydraulische systemen achterwege blijven. Zo ontstaat een veersysteem dat vrijwel géén onderhoudskosten heeft.
De IVECO Trakker van G.J. Crienen is voorzien van een Palfinger Epsilon Q180Z – Kipperkraan gemonteerd met een Bakker grijper, model DDV EZ 090. Tevens is de auto voorzien van een tweezijdige kipper met afdekschotten. De afdekschotten worden bedient door een hydromotor in het kopschot, zodat er gemakkelijk met een heftruck geladen kan worden.
Het eigen gewicht van de auto, kraan en tweezijdige kipper is 17.700 kg. Op een kenteken met een totaal gewicht van 33 ton blijft er een laadvermogen over van 15.300 kg.