Renault probeert haar online vrachtwagenverkopen een extra duwtje in de rug te geven met nieuwe applicaties op haar website. Potentiële kopers kunnen er sinds deze week virtueel plaats nemen in de cabine van de Renault vrachtwagen van hun keuze.
Behalve een 360 graden video is er een Virtual Reality applicatie op de website, die kopers er uiteindelijk toe moet verleiden online een Renault vrachtwagen aan te schaffen. ,,Door toepassing van 360 graden videobeelden en Virtual Reality willen wij drempels wegnemen”, licht Renaults verkoopdirecteur Maarten Broens toe. ,,Renault loopt met deze applicaties voor op andere aanbieders.”
Proefrit
Broens noemt het bijzonder dat de beelden van de binnenkant ‘uitermate scherp’ zijn en voorzien van een ‘interactieve laag’, waar bezoekers aan de hand van tekst, beeld, animatie en video toelichting krijgen op de voorzieningen en opties die een truck biedt. ,,De 360 graden videobeelden maken het voor een potentiële koper makkelijker om zich goed op de truck te kunnen oriënteren en een goed beeld te krijgen van de cabine. Bovendien kan er ook een proefrit worden aangevraagd mocht men niet meteen tot aanschaf willen overgaan. Een klant kan dan de prettige rijeigenschappen ervaren”, vervolgt Broens.
Efficiënt
Renault zegt met het online aanbod in te willen spelen op de kennelijke wens van veel klanten om ‘efficiënt en risicoloos’ een vrachtwagen aan te kunnen schaffen. ,,Onze webshop voorziet hierin. Helemaal nu er 360 graden rondgekeken kan worden in de cabine. Dat dit altijd en overal kan, maakt het geheel nog aantrekkelijker.’’
Vier modellen
Vooralsnog kunnen belangstellenden vier modellen vrachtwagens online bestellen. Het betreft de
T-Drive 4×2 trekker met 430 of 460 pk, de T High Sleeper Cab 4×2 trekker met 480 pk, de T 6×2 voorloopas trekker met 460 pk en de D 12 of 19-tons bakwagen. Renault is de eerste vrachtwagenfabrikant die in Nederland online configureren én bestellen van een nieuwe truck mogelijk maakte.
Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.