Rijkswaterstaat gaat op korte termijn een tijdelijke brug bouwen in de A15, die de Maasvlakte bij Rotterdam voor het vrachtverkeer bereikbaar moet houden.
De tijdelijke brug over het Hartelkanaal vervangt de Suurhoffbrug uit 1972 die in slechte conditie verkeert en niet meer gerenoveerd kan worden.
Brief
Dat heeft minister Melanie Schultz van Haegen in een brief bekend gemaakt aan de Tweede Kamer. Met de aanleg van de ‘noodbrug’ is 40 miljoen euro gemoeid. De tijdelijke overspanning zou al in 2019 klaar moeten zijn.
Spoor- en wegverkeer
Pas in 2023 begint de bouw van de definitieve, nieuwe brug . Met die klus is 86 miljoen euro gemoeid. De permanente brug zou in 2028 in gebruik genomen kunnen worden, aldus Schultz in haar schrijven aan de volksvertegenwoordiging.
Rijkswaterstaat heeft de plannen voor de permanente brug nog niet helemaal rond. Zo kan die eventueel nog op een andere plek gestalte krijgen en is er de mogelijkheid dat spoor- en wegverkeer over één en dezelfde brug worden gevoerd. Daar over moet in de komende jaren een knoop worden doorgehakt.
Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.