Van Hooft Transport uit Hoevelaken heeft een vijfassige Ginaf in gebruik genomen van het type GINAF G6 5250 CTLSE 10×4. Door speciale cilinders heeft de truck een lage vloerhoogte. De auto is geleverd door Van Ginkel Techniek.
De aandrijving wordt verzorgd door een zuinige 13 liter Euro 6 DAF Paccar motor met 460 pk in combinatie met een ZF Astronic versnellingsbak met 16 versnellingen. Voor het aangedreven tandem is bewust gekozen voor de standaard DAF achterassen zonder naafreductie maar juist met steekassen. Dit geheel zorgt voor een gunstig brandstofverbruik zonder in te leveren op tractie. Tevens zijn vier van de vijf assen gestuurd wat voor een wendbare truck zorgt.
Vier van de vijf assen zijn gestuurd
De drie achterassen zijn voorzien van Hydro Pneumatische Veer Cilinders (HPVS), wat zorgt voor een correcte compensatie van de drie achterassen met als resultaat een uitstekende aslastverdeling met ruim 18 ton laadvermogen. Door deze cilinders is de vloerhoogte ook lekker laag. Hierdoor is het vervoer van verschillende transformatorunits mogelijk zonder dat de wettelijke voertuighoogte wordt overschreden. Het voertuig is uitgevoerd met een vaste opbouw met een 125 ton/meter zware Effer kraan om de transformatorunits te laden, lossen en te plaatsen.
De auto is voorzien van diverse extra’s voorzien, zoals een koellade onder het brede bed, een extra opberglade, standverwarming, luxe dashboard en op het cabinedak is een dakspoiler gemonteerd die voorzien is van LED -scherm waarop diverse teksten kunnen worden getoond.