Renault zet in op een verdubbeling van het marktaandeel in Nederland.
Bij Renault Trucks winden ze er geen doekjes om: men wil het marktaandeel verdubbelen naar zeven procent. En hiervoor heeft men een oncoventionele aanpak, zo hoorden we onlangs tijdens een persbijeenkomst, en zo wordt andermaal duidelijk gemaakt op de BedrijfsautoRAI.
Online truckverkoop
Renault verkoopt haar T-Drive momenteel online. Als klant kun je een vrij standaard-uitvoering van de Renault T als trekker bestellen – de T-Drive – met een drie-jarig leasecontract.
Bovendien kun je online gemakkelijk een proefrit aangevragen, legt Tobias van Lieshout van Renault Trucks uit. “Er zijn al veel proefritten aangevraagd. En we hebben ook al enkele T-Drives verkocht. Maar het precieze aantal maken we nu nog niet bekend. Dat doen we aan het einde van het kwartaal.”
Naar de zeven procent
“We willen naar die zeven procent toe, en ook snel. Dat is ons doel”, gaat van Lieshout verder. “Daarom hebben we geïnvesteerd in acht nieuwe demo-trekkers die volgende week allemaal op kenteken staan. Iedere verkoper heeft zo z’n eigen demo tot z’n beschikking.”
Van Lieshout: “We zetten in op andere, onconventionele verkoopkanalen, zoals het internet. Ook al is dit dus niet gebruikelijk. Renault is een merk waar dat mee kan, en we komen op deze manier in contact met klanten waar we anders nooit mee in contact gekomen waren.”
“De BedrijfsautoRAI komt voor ons op een goed moment. We zijn als Renault, door de integratie met Volvo, van 27 naar 48 dealer-vestigingen gegaan, en zitten dus veel dichter bij de klant. De BedrijfsautoRAI doet daar nog een schepje bovenop. Het is een extra springplank voor de T-Drive”, aldus van Lieshout.
Op de Renault-stand vind je ook dit slagschip: de hoge versie van de Renault T-serie.
Lees ook:
Unicum: Koop je Renault T online
Volvo-Renault dealer onder één dak in Amsterdam