Hiab heeft deze week de eerste twee kranen uit de X-Hipro serie afgeleverd, het zwaarste segment van Hiab: de 1058 en de 858. De kranen zijn opgebouwd op trucks van de bedrijven Hamer en Baars.
Niet alleen de capaciteit maakt deze kranen indrukwekkend, ook het gebruik van VSL+ werkt mee aan de grote prestaties van deze kranen. VSL+ (Variable Stability Limit +)reguleert automatisch en direct de maximum capaciteit van de kraan ten opzichte van de stabiliteit. Dit gebeurt door het constante meten, en bijsturen, van de druk op elke steunpoot ten opzichte van de lading. Hierdoor is het ook mogelijk om met beperkte steunpootsprei gebruik te maken van de grote kracht die deze kranen te bieden hebben. VSL+ is speciaal ontwikkeld voor de grote kranen van Hiab, naar aanleiding van speciale wensen uit de markt. Door slim gebruik te maken van VSL+ kunt u tot 40% meer capaciteit uit uw kraan halen!
Niet alleen de extra capaciteit met VSL+, maar ook de bevestiging door middel van een vaste voet voor extra stabiliteit is nieuw voor deze kranen. Daarnaast heeft Hiab geïnvesteerd in een verbeterd hulpframe om deze kranen op te monteren, waardoor een kortere opbouwtijd mogelijk is.
Hamer’s nieuwe Daf met HIAB X-HIPRO 858 zal o.a. gebruikt worden voor het vervoer van installatiemateriaal voor tankstations.
Baars’ nieuwe Scania met HIAB X-HIPRO 1058, die is uitgerust met een Sterk centraal vetsmeringsysteem, zal o.a. gebruikt worden voor het vervoeren van baggermaterieel en diverse aannemingsmaterialen.