Transportbedrijf Van Gool uit ’s Gravenmoer heeft een Chereau koel/vries-oplegger aangeschaft met stuuras.
Het gaat om een Chereau-chassis met een Tridec TD-sturingssysteem waarbij de achterste as gedwongen vanaf de kingpin en koppelingsplaat gestuurd wordt. De oplegger is opgebouwd en geleverd door Hertoghs Carrosserieën uit Roosendaal.
Zelfdragende Chereau koel/vries-carrosserie
Op het chassis is een zelfdragende Chereau koel/vries-carrosserie gebouwd die bestaat uit hoogwaardige polyester sandwichpanelen. Het geheel tevens de FRC keuring en is voorzien van een geïsoleerd vloerpakket met een dikte van 140 mm met geruwde polyester toplaag.
RVS-opbouw aan achterzijde
Aan de achterzijde van de bak is een robuuste RVS-achterbalk en RVS achterkader uit dubbel gefelst plaatmateriaal geplaatst die volledig rondom ingelegd is met stootrubber. Daarnaast zijn er over de volledige breedte stootrubbers aangebracht om eventuele impact van aandokken tot een minimum te beperken. In het RVS-kader hangt een set geïsoleerde achterdeuren met opbouw push sluitingen.
In de laadruimte zijn diverse ladingvastzetsystemen aangebracht volgens klantwens. Tegen het kopschot is een Thermoking SLX 300 koelmachine gemonteerd met start/stop systeem en low-noise pakket en temperatuurregistratie. De koelmachine is aangesloten op een aluminium brandstoftank onder het chassis.
Onderaan het chassis is aan de achterzijde een Dhollandia DH-SMR laadklep gemonteerd met een hefvermogen van twee ton die is voorzien van manueel te bedienen rolstops in de platformpunt. De laadklep krijgt voeding van een heavy duty accuset welke in een stalen kist tegen het chassis is gemonteerd. Zowel de laadklep als het stuursysteem worden gesmeerd door een automatisch centraal smeringsssyteem.