Onlangs nam Schenk Tanktransport de duizendste Volvo truck in ontvangst.
De truck betrof een Volvo FH Light Euro 6 trekker, die onderdeel uitmaakt van een order van vijftig nieuwe FH trekkers.
De duizendste Volvo FH is vervanging in de al bestaande vloot en wordt ingezet voor het internationale transport. Om die reden is gekozen voor Globetrottercabines. De trucks hebben verder een volledig veiligheidspakket, waaronder Adaptive Cruise Control en Forward Collision Warning met Emergency Brake.
Veiligheid
Directeur Harry Schenk: “De focus ligt in ons bedrijf heel erg op veiligheid. Al onze vestigingen zijn SQAS gecertificeerd. Dit kwaliteitssysteem geeft de garantie dat het vervoerende bedrijf voldoet aan de strenge eisen op het gebied van kwaliteit, veiligheid en milieu. Door te werken conform de SQAS kwaliteitsnorm worden bedrijfsrisico’s en gevaren geminimaliseerd. Tegelijkertijd wordt de veiligheid en de kwaliteit van het uit te voeren werk geoptimaliseerd en gewaarborgd door trainingen en opleidingen van onze medewerkers. Uiteraard zie je dat beleid ook terug in ons transportmaterieel. Het is, naast het lage eigen gewicht van de FH Light truck, een van de redenen om te kiezen voor de nieuwe Volvo FH.”
Schenk Tanktransport is opgericht in 1925 als handel in zand en grind annex transportbedrijf. Eind jaren vijftig van de vorige eeuw werd een start gemaakt met tanktransport. Er werd voornamelijk stookolie, huisbrandolie en benzine/diesel vervoerd. Als gevolg van het toenemende belang van de tanktransportactiviteiten werd in de loop van de jaren tachtig de handel in zand en grind beëindigd en specialiseerde Schenk zich in tanktransport.