Woudenberg B.V. uit Renkum heeft onlangs een knappe Volvo FMX in gebruik genomen.
Het gaat om een 8×4 met tridem-stel en een Palfinger Epsilon recyclingkraan met radiografische afstandsbediening en hoogstaplateau.
Een wendbare truck, en met de tientons vooras is de plaatsing van de kraan direct achter de cabine geen enkel probleem.
Korte draaicirkel en slim uitnutten laadvermogen
“Om het laadvermogen zo goed mogelijk te benutten in combinatie met een korte draaicirkel, is de keuze gevallen op een Volvo FMX 460 8×4 tridem chassis met een 10 tons vooras en een gestuurde en liftbare naloopas. Dit blijkt voor ons werk de ideale truck”, vertelt Coen van Woudenberg, directeur van Woudenberg B.V.
De truck heeft verder Volvo’s I-Shift-versnellingsbak en een containerafzet-installatie van het merk Transcom. Die bestaat uit een 28 tons kettingsysteem met telescoopcilinders en een elektrische uitklapbumper. Verder is een RVS opbergkist met kettingbak gemonteerd.
Wegenbouw en houtsnippers
De FMX wordt voornamelijk ingezet voor de wegenbouw en het vervoer van houtsnippers en het is niet de eerste Volvo in het Woudenberg-wagenpark. Recent nam Woudenberg B.V. ook een Volvo FH 6×2 bakwagen in ontvangst. Het totaal aantal Volvo-trucks in de vloot komt daarmee op acht stuks.
Van Woudenberg B.V. verzorgt voor zowel particulieren als bedrijven het transport van goederen over de weg, de handel in goederen en het inzamelen, sorteren, bewerken en afvoeren van afvalstoffen. Het bedrijf werd in 1966 opgericht en is momenteel in handen van de tweede generatie onder leiding van Coen van Woudenberg.
De truck werd geleverd door Volvo Trucks-dealer Harbers Trucks.