Familiebedrijf W.G. Salari heeft haar wagenpark uitgebreid met drie nieuwe Iveco Stralissen.
Het gaat om fris uitziende trekkers in Hi-Way-uitvoering en met de 11 liter Cursor Euro 6-motor. Die levert 460 pk en dat zou ruim voldoende moeten zijn om de zware bulktrailers te kunnen trekken.
Touch-screen
Verder hebben de chauffeurs de beschikking over het grote touch-screen in het dashboard, en daarmee onder andere een radio/soundsystem, trucknavigatie en de ‘Driving Style Evaluation’, waarmee je als chauffeur beoordeeld wordt op je rijstijl en je verbruik.
De automatisch schakelende versnellingsbak heeft zogeheten ‘EcoSwitch’-software, wat het verbruik nog verder moet beteugelen. Ook beteugeld is de maximale snelheid van de trucks. Die staat afgesteld op 85 kilometer per uur.
Interessant is overigens ook dat de motorenleverancier van Iveco, Fiat Powertrain, Technologies het voor elkaar heeft gekregen om de Euro 6-norm te halen zonder uitlaatgas-recirculatie (EGR). Er wordt slechts SCR toegepast om alle NOx en fijnstof uit de uitlaatgassen te krijgen.
Derde generatie
Vooruitstrevende techniek, dat een modern bedrijf als W.G. Salari aanspreekt. Het bedrijf werd echter al in 1936 opgericht en wordt nu door de derde generatie gerund. Men vervoert voornamelijk droge poeders en korrelvormige producten naar Duitsland, Frankrijk en Scandinavië.
W.G. Salari heeft haar hoofdvestiging in Sittard, maar heeft ook vestigingen Göteborg (S), Selfkant (D), en Geel (B). De nieuwe Iveco’s werden geleverd door Charles Feijts Bedrijfswagens uit Born.