Toen het merk MAX Trailer met zijn modulaire concept in 2012 werd gepresenteerd, hadden veel experts in de industrie grote twijfels. Maar de ontwikkelingen hebben het tegendeel bewezen. Nu viert de fabrikant een nieuwe mijlpaal, want het 10.000ste voertuig heeft de productiehal verlaten.
Het principe is zowel simpel als geniaal: MAX Trailer biedt een aantal verschillende voertuigtypes aan voor speciaal en zwaar transport. “Deze standaardisatie is precies wat de klanten willen, omdat onze modellen van tevoren grondig geanalyseerd zijn en hun kenmerken precies de behoeften van de industrie weerspiegelen”, zegt Mario Faymonville, Product Manager, ter verduidelijking van de aanpak. “Onze klantenbasis is gestaag gegroeid. Hetzelfde geldt voor ons verkoop- en servicenetwerk, dat zich uitstrekt over heel Europa. Gestandaardiseerde voertuigen met geoptimaliseerde uitrusting van premium kwaliteit hebben de overhand. Wij nemen het voortouw en maken een uitstekende kosten-batenverhouding mogelijk door de sterke ruggengraat van de Faymonville Group.”
Rutges Cargo
Het 10.000ste voertuig van MAX Trailer is voor Rutges Cargo, dat heeft gekozen voor een uitschuifbare MAX100 semi-dieplader met wielkuilen. Het voertuig zal worden geleverd via Hertoghs Carrosserieën in Roosendaal, dat sinds de oprichting deel uitmaakt van het dealernetwerk van MAX Trailer. “We zijn in 2012 begonnen met de MAX100 semi-dieplader serie. In de loop van de tijd werd het assortiment aangevuld met vlakke opleggers, aanhangwagens en diepladers”, zegt Mario Faymonville, terugkijkend op een snelle ontwikkeling.
De volgende stap is ook zichtbaar wanneer men kijkt naar de productiefaciliteit in Polen, deze groeit opnieuw. De fabriekshallen beslaan nu 55.000 vierkante meter. De nodige mogelijkheden zijn hier aanwezig om in de toekomst door te gaan als de gestandaardiseerde maatstaf in speciaal transport.