In samenwerking met DAF introduceert Ginaf een nieuwe asconfiguratie als aanvulling op het programma van 2-, 3- en 4-assige DAF trucks. In basis betreft het hier een combinatie van een FAD (dubbele vooras) en een FAW (triple achterassen). Op deze manier ontstaat er een 10×4 met dubbel aangedreven tandem en een gestuurde naloopas.
De nieuwe 10×4, met een maximaal wettelijk GVW van 47 ton (in Nederland), kent een korte draaicirkel dankzij de gestuurde naloopas. Dit maakt het chassis ideaal voor toepassing op bouwplaatsen of in de wegenbouw. Het chassis is uitermate geschikt voor opbouw als o.a. kipper, betonmixer of haakarm, eventueel in combinatie met een laadkraan.
100% DAF onderdelen
De basis wordt gevormd door een FAD 8×4 chassis welk door DAF wordt voorbereid voor montage van een originele DAF 160S naloopas (als toegepast op DAF FAW). Door Ginaf wordt deze as met originele DAF ophangingsdelen, en voorzien van het originele DAF EHS stuursysteem, opgebouwd. Bovendien vindt een complete integratie van het stuursysteem, remsysteem en de luchtvering plaats middels originele DAF software.
Aldus ontstaat een 10×4 uit 100% DAF onderdelen en systemen welke in iedere DAF werkplaats geserviced kan worden. Het voertuig wordt geregistreerd onder de merknaam DAF. Dit chassis is ook interessant voor andere markten waar 5-assers zijn toegelaten (o.a. Zwitserland).