De Groen Transport is een bekende naam in het transport van landbouwmachines. Onlangs namen ze een nieuwe Faymonville dieplader in gebruik. De nieuwe 3-assige dieplader van Faymonville beschikt over een deels verlaagde laadvloer met hydraulische breedteverstelbaarheid.
Het is de tweede trailer dat in deze configuratie wordt ingezet op de Europese wegen. “De bijzonderheid zit hem in de flexibiliteit van de laadvloer. Een factor die een duidelijk pluspunt oplevert, vooral voor de diverse landbouwmachines”, verklaart Arnold Luxen, hoofd verkoop bij Faymonville. “De buitenkant van het diepbed is met 180 mm verlaagd, waardoor een lagere totale hoogte wordt gerealiseerd. Geïntegreerde uitsparingen over een lengte van 1800 mm dienen als wielkuilen en zorgen al naargelang de lading voor nog meer hoogtewinst. Wanneer deze niet worden gebruikt, vormen overbruggingsdelen een gesloten laadvloer.”
Hydraulische breedte-instelling
Via een afstandsbediening kan het diepbed hydraulisch in de breedte worden aangepast. Dit kan onafhankelijk voor elke zijde. In totaal kan de basisbreedte van 2540 mm tot maximaal 3190 mm worden uitgebreid. “De hydraulische breedteverstelling bespaart enorm veel tijd, omdat het niet nodig is de verbredingskleppen met de hand uit te schuiven en de dekvloeren te plaatsen. Deze ergonomische werkmethode draagt ook bij tot de veiligheid en de gezondheid van de bestuurder,” vertelt Luxen.
Omdat opraapwagens, maaidorsers en oogstmachines verschillen qua lengte, kan de basislengte van de MegaMAX van 8200 mm variabel met 5000 mm worden verlengd. De zwanenhals met centrale ligger kan voor het laadproces worden afgekoppeld. Pendelassen met een uitslag van 600 mm en een stuurhoek van 60° zorgen voor een optimaal rijgedrag en voor een grote bodemvrijheid wanneer die benodigd is.