CTU, onderdeel van de Theo Pouw Groep, heeft onlangs maar liefst zeventien nieuwe Volvo FH-trucks in gebruik genomen. Deze werden geleverd door Volvo Trucks dealer Van Dijk Trucks. Het gaat om 15 FH 4×2 trekkers en 2 FH 6×2 met voorloopas in LZV-uitvoering.
De trekkers zijn voorzien van een 460pk Turbo Compound motor met I-Safe, led-koplampen, een Active Safety-pakket met onder andere adaptive cruise control en als laatste een Airflow-pakket. De trucks worden ingezet voor zeecontainervervoer en er wordt veel mee af-en aangekoppeld.
‘Rijdt heerlijk’
“De nieuwe truck loopt dankzij de Turbo Compound motor een stuk zuiniger, het zicht is vele malen beter en ook de veiligheidsaspecten zijn erop vooruitgegaan”, zegt chauffeur Raymond Toonen van CTU, die nu een week of vier met de Volvo FH op de weg zit. “Zo geeft de truck een signaal als je je knipperlicht naar rechts aanzet en er nog een auto naast je zit. Het rijdt heerlijk, we willen niet meer terug. Het voelt als de Rolls Royce onder de trucks.”
‘Waardering voor het werk’
Samen met twee collega’s dacht Raymond in het voortraject mee over waar de nieuwe trucks van voorzien moesten zijn. Hij mocht het voertuig ook testen. “Er is door CTU echt geluisterd naar onze behoeftes om een goede auto neer te zetten. Het zijn juist de kleine dingen die het doen, zoals de knik in het stuur, het zitcomfort en de ledverlichting in de koplampen. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad. Als je tevreden chauffeurs hebt, is de werksfeer goed en de motivatie nog groter. Het voelt als een waardering voor ons werk.”
Aanwinst
“Van Dijk Trucks heeft zoals altijd weer goed nagedacht over onze wensen”, aldus Tim Kroos, assistent Wagenparkbeheer bij CTU. “Dat heeft geresulteerd in zeventien prachtige trucks waar alles op en aan zit om het werk van onze chauffeurs makkelijker te maken. De nieuwe trucks zijn een aanwinst voor onze organisatie en een stap vooruit in het werk dat we ermee doen.”
CTU is een logistiek dienstverlener en onderdeel van de Theo Pouw Groep. Het opende in 1998 haar eerste inland containerterminal. Met de strategische ligging van de terminal aan het Amsterdam-Rijnkanaal in Utrecht groeide de terminal snel uit tot een begrip in de regio. In 2012 hebben is een tweede terminal geopend in Tiel en inmiddels is ook CTU Flevokust in Lelystad gestart.
Foto’s: CTU/Van Dijk Trucks