| 10:46 | Robert Servaas

2.000ste Volvo voor Schenk Tanktransport

Schenk Tanktransport heeft hun 2.000ste Volvo-truck in ontvangst genomen. Als primeur vond de aflevering van de Volvo FH Aero plaats in het recent geopende World of Volvo in het Zweedse Göteborg. Een bekroning en een unieke mijlpaal in de samenwerking tussen de twee bedrijven, die begon in 1947.

Al ruim 77 jaar levert Volvo Trucks vrachtauto’s aan Schenk. Het familiebedrijf, dat in 1925 begon met de handel in zand en grind, nam in 1947 met de zogenoemde ‘Rondneus’ de eerste Volvo in gebruik. In de late jaren ’50 van de vorige eeuw werd de eerste tankwagen aangeschaft, waarmee de basis werd gelegd voor het huidige tanktransportbedrijf. Door de jaren heen heeft het verschillende Volvo-truckmodellen in de vloot gehad, waaronder de N88 met de iconische Titan-cabine in de jaren ‘60, gevolgd door de F88, F10 en F12 en vanaf de introductie in 1993 de verschillende generaties van de Volvo FH.

In tien jaar tijd zijn er 1.000 Volvo-trucks aan het wagenpark van Schenk toegevoegd. “We kijken met veel plezier terug op deze mijlpaal in onze prachtige relatie en samenwerking”, zegt mede-eigenaar Harry Schenk. De Volvo FH Aero die nu als 2.000ste Volvo-truck aan het wagenpark is toegevoegd, is uitgevoerd met een Globetrotter-cabine en 13 liter Turbo Compound-motor met 460 pk en 2.600 Nm. Vanwege de inzet op ADR, is de truck uitgerust met buitenspiegels met dodehoek camera aan passagierszijde. Voor een optimaal chauffeurscomfort is onder andere gekozen voor extra cabine-isolatie, I-Park Cool en een premium topmatras.

In lijn met de eerder geleverde Volvo-trucks, is ook deze 4×2-trekker uitgerust met uitgebreide veiligheidsopties. Het voldoet aan de nieuwe EU-regelgeving rondom actieve veiligheidssystemen (de General Safety Regulation, GSR), met onder andere intelligente snelheidsondersteuning en een achterzichtcamera om kwetsbare weggebruikers beter te zien.

“Volvo Trucks begrijpt wat belangrijk is voor Schenk en probeert daar op allerlei manieren aan bij te dragen. Veiligheid, total cost of ownership, leeggewicht, uitstraling en chauffeurscomfort zijn de belangrijkste criteria wanneer we investeren in trucks”, aldus Arjan Schenk.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie