100dagen100chauffeurs
| 17:19 | Jasper Egberts

#100dagen100chauffeurs groot succes

In #100dagen100chauffeurs werven, het leek Simon Loos bijna onmogelijk dit doel te realiseren. Maar niets bleek minder waar: met het aflopen van de honderd dagen blijkt het bedrijf maar liefst 182 nieuwe chauffeurs te hebben verwelkomd.

Gouden greep

De start van de campagne op 10 oktober 2016 kreeg overweldigend veel aandacht. De website van de logistiek dienstverlener ging zelfs even onderuit, en de organisatie draaide in de weken erna overuren om alle sollicitanten de aandacht te geven die ze verdienden.
Ook de zelfbedachte wekelijkse inloopsollicitaties bleken een gouden greep te zijn. De laagdrempeligheid van ‘binnenlopen, kennismaken, en als je wilt meteen solliciteren’ sprak veel chauffeurs aan en op de (eenmalige) inloop in Wognum stonden zelfs ruim veertig sollicitanten voor de deur.

Iedere sollicitatie serieus

HR manager Eric Stam: “Waarschijnlijk ligt ons succes ook in het feit dat we echt iedere sollicitatie serieus in overweging nemen. Jong, oud, veel ervaring of juist weinig, iedereen kan bij ons een kans krijgen. Ook als je bijvoorbeeld nog geen Code 95 hebt. Doordat we eigen opleidingen en chauffeurscoaches hebben, kunnen we hierin zelf veel regelen. Maar eerlijk is eerlijk, door het grote aantal nieuwe collega’s zijn de begeleidingsmogelijkheden op dit moment wel even tot het uiterste ingezet. Dat betekent helaas ook dat we soms veelbelovende aspirant-chauffeurs toch geen baan aan kunnen bieden op dit moment.”
Stam vindt het vooral erg bemoedigend om te merken dat de vraag naar opleidingstrajecten groot is, en er blijkbaar veel mensen enthousiast zijn om opgeleid te worden tot chauffeur. Dit biedt hoop voor de invulling van de transportvacatures, waarvan het aantal blijft toenemen.

Campagne loopt door

Ondanks het grote succes van de campagne kan Simon Loos nog niet voldaan achterover leunen. De vraag naar nieuwe chauffeurs is ondertussen namelijk ook opgelopen, o.a. door uitbreiding van werk, opdrachten en standplaatsen. Bovendien blijkt het in een aantal regio’s aanzienlijk lastiger om sollicitanten te werven. Vooral in en rond Breda, Tilburg en Veghel loopt het nog niet storm en werkt Simon Loos hard aan het invullen van de vacatures. De wekelijkse inloopsollicitaties (op dit moment in Veghel, Tilburg en Hendrik Ido Ambacht) blijven doorgaan, net als de bol.com-cadeaubonactie. Ook start het bedrijf vandaag met een nieuw concept, door chauffeurs uit de noordelijke provincies tijdens hun dienst huisvesting aan te bieden in Midden-Brabant.

Zelf op zoek naar werk?

Ben je zelf ook op zoek naar werk in de logistieke sector? Kijk dan eens op onze vacaturesite www.truckstarwerk.nl. Hier staan inmiddels meer dan 1.800 vacatures online. Misschien zit jouw nieuwe droombaan er wel tussen!

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie