dag van de vrachtwagenchauffeur
| 07:15 | Arjan Olsthoorn

Dag van de Vrachtwagenchauffeur

Als hét chauffeursmagazine van Nederland zijn wij trots op alle vrachtwagenchauffeurs! Zonder jullie staat ons land stil. Vandaag willen we daarom een keer extra zeggen: BEDANKT! #DVC2021

Het wordt de hoogste tijd om vrachtwagenchauffeurs in het zonnetje te zetten. Daarom is het vandaag, 9 december, Dag van de Vrachtwagenchauffeur!

Tal van bedrijven en organisaties ondersteunen dit initiatief al: BP, Action, Albert Heijn, Jumbo, TVM, Truckstop Frans op den Bult, Volvo, Lidl, Randstad, Mercedes, Plus, Scania, Etos en Gall & Gall en Renault. De teller van deelnemende bedrijven staat al bijna op 300.

Onderschat

Het beroep van vrachtwagenchauffeur wordt vaak onderschat. Je moet fit zijn, hard werken, maakt soms lange dagen, hebt veel verantwoordelijkheid en bent een onbisbare schakel in onze intensieve goederenstroom. Deze dag is dé kans voor magazijnchefs, planners, logistiek medewerkers, garagebedrijven, wegrestaurants, pompstations, douaniers etc. om hun dank en waardering over te brengen aan vrachtwagenchauffeurs.

Dag van de Vrachtwagenchauffeur

Samen maken we er een mooie dag van

Met de Dag van de Vrachtwagenchauffeur willen Sectorinstituut Transport en Logistiek en Truckstar in samenwerking met de werkgeversorganisaties TLN en VVT en vakbonden FNV en CNV een traditie in gang zetten om chauffeurs in een welverdiend zonnetje te zetten. Eerlijk. Oprecht. Vanuit het hart. Vol warmte. Waardering overbrengen. En tegelijkertijd de aantrekkingskracht van het beroep vergroten.

Dag van de Vrachtwagenchauffeur

Ieder bedrijf kan een leuke activiteit doen

Ieder bedrijf kan een handje helpen om chauffeurs op 12 december in het zonnetje te zetten: koffie met een taartje bij lossen van de vracht, leg de rode loper uit, verrassingslunch onderweg, alles kan. Jij kan invullen hoe je dat voor je ziet. Een onvergetelijke dag voor vrachtwagenchauffeurs, dat is het doel!

Meer informatie vind je op dagvandevrachtwagenchauffeur.nl.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

20 Reacties
  1. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen gedachten over het transport over planners over directeuren maar het is wel een beroep waar je vaak tegen de klok moet rijden, ikzelf heb op een papierwerf gewerkt bij papierfabriek in Cuijk heb ook vaak nee verkocht sorry je bent te laat maar al met al een mooie tijd gehad en veel respect gekregen voor de chauffeur, de laatste werkdag van mij voor mijn pensioen was dan geweldig zelfs trucstar gehaald
    Bij deze alle chauffeurs die ik in die jaren heb mogen helpen met het lossen bedankt voor die mooie jaren

  2. Ik zie dat de Lidl en nog wat supermarkten ook meedoen aan deze onzin. Dat wordt dus misschien wel 1 dagje niet buiten in de stromende regen op een belletje staan drukken om naar binnen te mogen. Om daarna 2 uur te gaan staan wachten om zelf je zooi te mogen lossen. Als je tenminste niet op kunt rotten omdat je een minuut te laat bent. Een hele dag. Wow!

  3. @ Hans. Je eet, drinkt, wast hoe jij het zelf wil. Als het niets mag kosten om geld te besparen kiest men daar zelf voor. Parkeren is een ander verhaal, vaak vroeg vol of betalen. Maar jij kiest zelf, doe ik ook.
    Werknemers hebben de werkgever die ze verdienen. Het verbaast mij dat er bij bedrijven die veel uren schrappen toch altijd volk werkt. Verder een prima dag om te werken aan een beter imago.

  4. Wat een hypocrieten bij TLN en VVT.
    Dag van de chauffeur en eerst een week geleden het cao voor chauffeurs helemaal uitkleden.
    Ze moesten zich diep schamen. Maar voor de buiten wereld punten scoren.
    Ik zou zeggen voor die gene die aan deze niet gewaardeerde baan willen beginnen.
    DOE HET NIET. ten eerste zonde van je vrije tijd, en je word elke maand uitgekleed waar je bij staat.

  5. Wat Hans zegt in zijn reactie klopt niet maar hij zal wel een magnetron in zijn wagen hebben en wil niet fatsoenlijk lekker binnen eten in een chauffeurs restaurant met dan wel een goeie wasgelegenheid en ook voldoende gratis parking meestal ook nog bewaakt.

  6. Vandaag koffie met koek, morgen weer een trap in de hoek?
    Als ik nou eens kijk naar bepaalde supermarkt- DC’s: wachten in een ruimte zonder toilet of koffieautomaat, bij sommige gewoon buiten in weer en wind, kom je wél bij het sanitair is het zó ranzig dat je spontaan de keutel wel weer in trekt, afgeblaft worden door… ja, door wie… ‘controleur met leidinggevende functie’ etc. etc. De goede uitzonderingen daargelaten hoor.

    Men verwacht leveringen 24/7 maar vergeet dat die chauffeur nadien ook graag wil eten en douchen voor het slapen gaan; misschien zorgen voor gelegenheid daarvoor? Na zessen ’s avonds hoef je dat bij chauffeurscafe’s niet meer te zoeken: vol.

  7. Hallo de chauffeur verdienen het altijdt hardt aan werk en over de wegen prestatie zelf 2 zonen elke week aan de rit en man lief ook geweest zit ons in hardt en nieren in bloed de jongere van de weg respeckt hartelijke groeten gea

  8. Het lijkt voor buitenstaander mooi beroep,maar dat is het allang niet meer. Dag van de chauffeur, flauwekul. Laat ze eerst maar zorgen voor voldoende parkeerplaatsen met faciliteiten. Nu sta je div. Keren per week je buiten de auto te wassen en te scheren en eten uit ,de kist, je bent niet meer dan een landloper met een bed, dat dan wel.ik hoef gelukkig niet al te lang meer, dat is maar goed ook want ik ben er helemaal klaar mee

  9. Goedenavond Truckstar

    Maar wat kost deze dag als ik al pariculier hier heel wil

    Ben fan van vrachtwagens

    Heb zelf altijd internationaal gereden

    En wat is het programma

  10. het wordt ook wel keer tijd dat er een dag van de Vrachtwagenchauffeur komt we werken ons elke dag uit de naad voor NL en de rest van de EU. Eigenlijk moet het geen dag maar de maand zijn

  11. Zorg er maar voor dat de chauffeur met een 40 urige werkweek genoeg verdient en dat hij/zij ook een 40 urige werkweek kan maken.
    Jongeren/omscholers willen niet allemaal voor een schijntje werken en/of 50 of 60 uur per week werken.

  12. en zelf ook vrachtwagenchauffeusse doe me werk met plezier komt net kijken ben 62 lentes jong rij nu bij post nl en denk dus allebei andered tak in het transport op de vuilniswagen heerlijk

  13. Laten die transport bazen eerst maar eens correct het cao naleven, en niet lopen stelen van chauffeurs, om dan van dat gejatte geld ergens in januarie als kleuters in een zandbak te gaan spelen, wat zich Dakar noemt.
    En dan nog maar niet te spreken dat je erger als zwijnen word behandeld,
    Neem van mij aan bijna 40 jaar in het transport gezeten waarvan bijna 35 internationaal, ;; de hel is beter””
    Toon Vinckx

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie