*

Volvo en Renault onder één dealer-dak
| 14:10 | Korneel Luth

Volvo-Renault dealerintegratie afgerond

De integratie van de dealernetwerken van Volvo Trucks en Renault – onder de vlag van Volvo Group Trucks Nederland, is succesvol afgerond.

Volvo Trucks en Renault Trucks-klanten hebben nu een netwerk van 47 vestigingen met een breder productaanbod: van zware trucks tot lichte bedrijfswagens.
 
Begin 2013 maakte Volvo Group Trucks haar integratie-strategie bekend; die was zowel drastisch als begrijpelijk. Renault had in 2012 namelijk een marktaandeel van drie procent. Ofwel 4.100 trucks, verdeeld over de 26 dealervestigingen. Dat waren slechts 158 trucks per dealer en dat was onhoudbaar.

De oplossing: 47 in elkaar geschoven vestigingen

De oplossing: het in elkaar schuiven van Volvo- en Renault-dealers. Met het afronden van de samenvoeging zijn er nu 47 dealer-vestigingen waar transportbedrijven met hun Renaults en Volvo’s heen kunnen: een enorme verbetering voor Renault.

Voor Volvo-klanten is het aantal dealervestigingen nagenoeg gelijk gebleven maar zijn ze op enkele punten strategischer gevestigd en zijn er in plaatsen als Almere, Venlo en Zwolle prachtige nieuwe dealervestigingen geopend. Bovendien opent in Borne in Twente dit jaar een nieuw dealerpand van de Nijwa. En in Amsterdam verhuisde de Volvo-dealer naar de ruim opgezette en relatief nieuwe Renault-vestiging, om enkele voorbeelden te noemen.

Nijwa Zwolle opent nieuw dealerpand

Nijwa Zwolle opent nieuw dealerpand
In Zwolle verhuisde Nijwa naar een prachtig nieuw pand een straat verderop.

“We zijn er trots op te kunnen melden dat we onze ambitie om een hoge dichtheid van het netwerk voor klanten te waarborgen, hebben bereikt. Het aantal vestigingen voor Volvo Trucks is nagenoeg gelijk gebleven en voor Renault Trucks bijna verdubbeld. We vertrouwen erop dat dit een uitstekende uitgangspositie is om de hoge kwaliteit van dienstverlening voor nu en de toekomst te garanderen”, zegt Wabe van Solkema, algemeen directeur Volvo Group Trucks Nederland.

De integratie betekende voor klanten ook een verbreding van het productaanbod. Naast het onderhoud aan zware voertuigen verkopen de Volvo Group Trucks-dealers Renault Trucks lichte bedrijfswagens.

Wil je weten hoe zo’n ‘dual brand’ dealer eruit ziet? Een tijdje geleden bezochten we Volvo Group Truck Center Amsterdam, voor een mooi sfeerbeeld.

Volvo en Renault onder één dealer-dak
Goeie samenwerking tussen de Renault- en Volvo-mannen in Amsterdam.


Klik hier voor het nieuwsoverzicht

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie