Vier Volvo FH 420's voor PARO
| 11:54 | Korneel Luth

Vier Volvo FH 420’s voor PARO

Afvalverwerkingsbedrijf PARO uit Amsterdam heeft vier Volvo FH 420 6×2 trucks aangeschaft.

Het betreft twee trekkers met drie-assige kipperoplegger voor puinrecycling en twee bakwagens met tien-tons vooras, haakarm en aanhanger voor afvaltransport. 

Vier Volvo FH 420's voor PARO
Een gemengde order van zware combinaties en trekkers voor PARO Amsterdam.

Duidelijk wensenpakket

PARO klopte met een duidelijk wensenpakket aan bij Volvo Group Truck Center Amsterdam. Een laag eigen voertuiggewicht was een belangrijke eis. “We rijden veel zwaar puin en dan zijn stalen kieptrailers duurzamer dan aluminium of kunststof trailers”, vertelt bedrijfsleider Jan Koetsier. 

Vier Volvo FH 420's voor PARO
Stalen kieptrailers zijn duurzamer volgens PARO, maar die zijn ook zwaarder. Een laag eigen gewicht van de trekkers was daarom belangrijk.

Offerte voor vier FH 420 Globetrotters

Volvo Group Truck Center Amsterdam maakte een aanbieding voor vier Volvo FH 420 pk Globetrotters met hydraulisch gestuurde voorloopas en I-Shift automatisch schakelende versnellingsbak. De kieptrailers en aanhangers werden gebouwd door GS Meppel, het haakarmsysteem is van HIAB. “De tien-tons vooras op de bakwagens verhoogt het laadvermogen voor het containertransport”, zegt Koetsier. 

Ook lag de nadruk op milieuvriendelijkheid en brandstofefficiency. “Op alle aspecten scoort Volvo uitstekend. De trucks hebben een gunstig brandstofverbruik en CO2-uitstoot.”

Vier Volvo FH 420's voor PARO

Vier Volvo FH 420's voor PARO
De aanhangers zijn net als de kieptrailers afkomstig van GS Meppel: sterke spullen.

Inzameling afval, distributie herbuikbare materialen

Het wagenpark van PARO staat geheel in dienst van het inzamelen van bouwgerelateerd afval, het distribueren van herbruikbare deelstromen naar eindverwerkers en het leveren van secundaire bouwgrondstoffen. 

Voorbeelden van deze stoffen zijn hout, ijzer, papier, plastics en beton- en menggranulaten in diverse gradaties. “De kippers rijden in de regio groot-Amsterdam, de combinaties worden landelijk ingezet”, zo beschrijft Koetsier het werkgebied van PARO.

Vier Volvo FH 420's voor PARO
Hier hoef je je als chauffeur niet voor te schamen.

Volvo Gold Contract voor PARO

PARO had de wens om, naast de aanschaf, volledig ontzorgd te worden door de dealer. Voor de vier trekkers sloot PARO daarom een Volvo Gold Contract af. Hierbij staat de werkplaats continu in verbinding met de truck, kunnen essentiële functies realtime worden gemonitord en onderhoud efficiënt worden ingepland. 

Koetsier: “Met dit onderhoudscontract dekken we ons, tegen een vast bedrag, in tegen uitval. We besteden het onderhoud compleet uit aan de partij die er het meeste verstand van heeft en hebben er zelf geen omkijken meer naar.”

Vier Volvo FH 420's voor PARO

Afvalverwerker PARO Amsterdam

PARO begon in 2004 als inzamelaar van afvalstoffen en is door de jaren heen gegroeid naar een duurzame afvaldienstverlener en producent van secundaire bouwstoffen. Via een uitgekiend sorteerproces wordt bouw- en sloopafval verwerkt tot grondstoffen die volledig geschikt zijn voor hergebruik of energieopwekking.

Gemengd puin en betonpuin wordt gerecycled tot secundaire bouwstoffen die worden toegepast in de wegenbouw en betonindustrie. PARO stelt circulair denken en handelen centraal in haar bedrijfsvoering. Hiervoor zoekt zij de samenwerking met partners binnen en buiten haar eigen kring. Verder participeert PARO in diverse initiatieven voor hergebruik van afvalstoffen en reststromen, met als doel het maximale hergebruik van secundaire bouwgrondstoffen.

 

Klik hier voor alle Volvo-nieuws

Klik hier voor het nieuwsoverzicht

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie