De Boer Projectondersteuning
| 11:08 | Bert Mateboer

Veelzijdige DAF CF 370 voor De Boer Projectondersteuning

De Boer Projectondersteuning uit Rijsenhout heeft een veelzijdige 3-assige DAF CF 370 FAN Low Deck-bakwagen in gebruik genomen. Truckland en Burgers Carrosserie Aalsmeer ontwikkelden de truck.

Op basis van de grote variëteit aan vervoersopdrachten die De Boer van talrijke relaties krijgen, stelden directieleden Alex de Boer en Harry van Bruggen van de Haarlemmermeerse dienstverlener een programma van eisen op voor hun eerste nieuwe vrachtwagen. “We werken al met twee standaard bakwagens en zochten nu als uitbreiding naar een innovatief totaalconcept. Om zo nog beter aan te sluiten op de transportwensen van onze opdrachtgevers op en rond Luchthaven Schiphol. Wij hechten aan Nederlands product en wilden dat het een DAF zou worden. Dus nodigden wij Accountmanager Vincent Zonneveld van Truckland uit en bespraken met hem ons wensenlijstje. Samen met Burgers Carrosserie Aalsmeer werkte hij dat uit”, verteltt Harry van Bruggen.

Advies op maat

Vincent Zonneveld sluit aan: “Wij kwamen uit op een 3-assige volledig lucht geveerde DAF CF 370 FAN, met Low Deck-chassis, gestuurde naloop-as, een af fabriek driepersoons dagcabine. Burgers ontwikkelde de 7,27 meter lange Plywood laadbak. Truckland nam het voortouw in de verdere ontwikkeling en bouw van het voertuig met een GVW van 27 ton. Daarbij viel onder meer de keus op het DAF Silent Pack, de ZF TraXon 12 automaat, volledige LED-verlichting, de Corner Eye dodehoekcamera, zwaailampen, extra flitsers en City Turn Assist.

HVO

De 10,8 liter zescilinder MX-11 dieselmotor is goedgekeurd voor gebruik van de duurzame, fossielvrije en hernieuwbare HVO-diesel. De Boer past deze in de 100 procent variant toe. Burgers voorzag de laadbak links van een volledig te openen harmonica deurenwand. Ook versterkte het de dakpartij en realiseerde een vlakke laadvloer. Daarnaast is er gekozen voor de achterzijde afsluitende D’Hollandia laadlift met een hefvermogen van 3 ton.

Links aan het chassis bevindt zich een op maat gemaakte kist met ruimte voor de extra laadklep-accu’s. Evenals twee laden voor spanbanden en andere hulpmaterialen. Verder is er sprake van vier rijen vastzetrails in de wanden, de vloer en het plafond, om op die manier alle te vervoeren goederen maximaal te kunnen zekeren. “Daarbij moesten wij ook qua totale hoogte rekening houden met bepaalde hoogtebeperkingen op Luchthaven Schiphol (max. 3,40 meter) en het feit dat bepaalde goederen vragen om een doorsteek en laadhoogte van 2,40 meter,” legt Harry uit.

Over De Boer

Harry van Bruggen: “De Boer Projectondersteuning verricht veel van haar werkzaamheden op en rond Luchthaven Schiphol en maakt daarbij regelmatig gebruik van de daar gelegen expeditiestraat met een beperkte doorrijhoogte. Iets om dus zeker rekening mee te houden. Als van oorsprong Volendams bedrijf is mijn compagnon Alex de Boer ooit begonnen met bouwsupport en kwam zo meer en meer op en rond Schiphol terecht. Inmiddels hebben wij in Rijsenhout een prachtig en ruim nieuw bedrijfspand betrokken.”

De Boer Projectondersteuning kan met het eigen wagenpark snel en doelmatig inspelen op verzoeken van opdrachtgevers. “Waaronder ook steeds meer facilitaire bedrijven, af- en interieurbouwers. Juist voor hen is de zijopening van de extra lange laadruimte van deze nieuwe DAF een uitkomst. Daarmee kunnen we ook in stedelijke gebieden balies, toonbanken, tafels en andere langere objecten zonder schade en volledig overdekt vervoeren. Ook de douanescan van goederen bij het betreden en verlaten van het luchthaventerrein is hiermee probleemloos mogelijk”, besluit Harry van Bruggen.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie