Faymonville van Grinsven
| 10:10 | Arjan Olsthoorn

Van Grinsven met nieuwe Faymonville door Europa

Het is zo’n 1.250 kilometer van Zagreb naar het Noord-Brabantse Schaijk, dat de losplaats was van een 38 ton zware stalen behuizing die Van Grinsven B.V. met haar nieuwe 3-assige MegaMAX dieplader van Faymonville vervoerde.

Een succesvolle première die de oranje voertuigcombinatie vanuit Kroatië via Slovenië, Oostenrijk en Duitsland naar Nederland bracht. De verwachtingen voor de nieuwe aanwinst werden daarmee vervuld. “De nieuwe extra lage dieplader met uitneembare laadvloer geeft ons veel mogelijkheden”, vertelt directeur Marco van Grinsven. Hij licht enkele handige voordelen toe: “De radiografische afstandsbediening maakt een groot verschil. Het is niet meer nodig om uit te stappen om zo nodig de zwanenhals, de hoogte en de besturing te bedienen. Dat alles gebeurt op afstand – en dat verhoogt de veiligheid.”

Verlengbalken

Met een laadlengte van 12,5 m putte de vracht het potentieel van het dieplader slechts gedeeltelijk uit. In combinatie met de extra verlengbalken kan de volledig uitgeschoven laadvloer goederen vervoeren tot een lengte van 21,4 m. Nieuwe toepassingsgebieden openen zich voor Van Grinsven: “Dankzij zijn veelzijdige eigenschappen heeft het Faymonville-dieplader zich bewezen als een echte verbetering van ons wagenpark”, vertelt Marco.

Stevig vastgesjord vond de stalen behuizing op de MegaMAX zijn weg door Europa. Veiligheidsaspecten spelen een belangrijke rol bij de voertuigconstructie. “Talrijke sjorpunten op de stevige laadvloer houden de lading op zijn plaats”, aldus Van Grinsven. De dieplader met een basisbreedte van 2.750 mm sluit perfect aan bij het eisenprofiel van zijn bedrijf, waarvan de kernactiviteit, naast nationaal en internationaal speciaal- en zwaartransport, kraanverhuur is. Bij Faymonville overtuigt niet alleen de voertuigkwaliteit voor Van Grinsven, maar ook het “vastberaden verkoopadvies en de dienst na verkoop,” besluit Marco van Grinsven.

Vertrouwen
Binnenkort volgt nog een 3-assige dieplader van de MegaMAX-serie, dit keer met een basisbreedte van 2.540 mm. En voor de zwaarste transporttaken vertrouwen de experts al enkele jaren op hun modulaire CombiMAX-set. In dit segment hebben ze onlangs nog een 5 + 7 combinatie aan hun vloot toegevoegd.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie