Uitstel handhaving Maasvlaktes
| 17:57 | Truckstar Redactie

Uitstel handhaving Maasvlaktes

De periode tussen het ingaan van de milieuzone op de twee Maasvlaktes en het moment waarop de politie gaat bekeuren, is verlengd van 1 juni tot 1 oktober 2014.

Dat heeft de Rotterdamse havenwethouder Baljeu besloten. Reden voor de verlening is de vertraging die de opening van de eerste containerterminal op de Tweede Maasvlakte heeft opgelopen. Die staat nu voor 1 oktober 2014 gepland. Het Verkeersbesluit Maasvlakte Euro 6 treedt al op 1 januari van dat jaar in werking. Na die datum mag je alleen nog met Euro 6-trucks de twee Maasvlaktes op, maar het duurt dan nog negen maanden voordat er prenten worden uitgeschreven.

3 Reacties
  1. goede middag, mijn bedrijf heeft de gewoonte om na het lossen van spaanse groenten op Barendrecht, door te rijden naar de Maasvlakte om daar diepvrieskippen in te laden voor F-Orléans. Tot nu toe prima, maar….het lot wil dat de aansluitende maandag een feestdag is in Frankrijk en ik een losafspraak heb op dinsdagmorgen. De chauffeur start de vrijdag rond 17.00 uur en staat normaliter de zaterdag op de bestemming. Hij is nog lang niet toe aan zijn 45 uur, maar noodgedwongen moet hij wel ruim 60 uur op een parking doorbrengen. In België mogen wij ook niet meer staan, blijft over Hazeldonk. De chauffeur in een motel laten slapen is een “nul”optie, niet vanwege het geld, maar vanwege zijn lading. Iemand enige suggestie???

  2. Ik heb een droom, zou het mogelijk zijn om 1, simpel 1 dag in héél Europa het vrachtverkeer stil te leggen. Uit protest tegen:
    -de repressie van de kant van de europese politie, die nog altijd denken dat wij rijdende kassa’s zijn, waar men ongelimiteerd geld kan ophalen.
    -de ecotax die men invoert in Frankrijk, met als argument dat wij dé vervuilers op de weg zijn, het geld zou aan alternatieven voor het wegverkeer besteed worden. Welke?
    -alle vignetten, apparaten op je voorruit, belastingen die men elk jaar weer uitvindt om nóg meer geld uit de transportsector te trekken.
    -gebrek aan een fatsoenlijke en vooral realistische europese politiek, die erkent dat het wegvervoer onontbeerlijk is en waar nodig met alternatieven komt die reël zijn ipv het afbreken van een komplete sector.
    -nog meer heffingen ten koste van het wegvervoer om het spoorvervoer te bevorderen.
    Stel je voor dat elke treinreiziger 1 euro moet betalen om het wegvervoer te bevorderen en te verbeteren.

    Deze droom heb ik en hier wil ik mij sterk voor maken. Want met mij zijn er duizenden kleine en grote transportbedrijven die het “rommel” en “klungel maar aan” beleid van Europa en haar lidstaten meeeeer dan zat zijn. Ed Hageman

  3. goede middag, ik volg vanuit Spanje tbv mijn transportbedrijf de ontwikkelingen in NL op de voet. Ik laat regelmatig diepvries op de maasvlakte, Eurofrigo, Karimatastraat, dichtbij de Prinses Amalia haven. Betekent de invoering van de euro 6 norm voor de maasvlakte dat ik miv 2014 met mijn 3 jaar oude euro 5 trucks de maasvlakte niet mee opkan? Het zal toch niet waar zijn. Graag uw reactie. m.vr.gr. Ed Hageman

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie