Welsi
| 09:16 | Arjan Olsthoorn

Twintig nieuwe Krone ‘Brexit’-trailers voor Welsi

Internationaal vervoerder Welsi heeft recentelijk twintig nieuwe Krone trailers in het wagenpark opgenomen. Volgens algemeen directeur Geert Schoolmeesters is er deels sprake van vervanging en deels sprake van uitbreiding.

“Brexit of geen Brexit, voor ons blijft het Verenigd Koninkrijk een belangrijke bestemming. Daarom hebben we besloten tot een nieuw ontwerp van ons trailerzeil”, legt Schoolmeesters uit. Opvallend is dat beide op het zeil afgebeelde handen, die van de EU en die van het Verenigd Koninkrijk, elkaar helpen en dat geen van beiden de bovenliggende partij is. Het nieuwe zeil is ontworpen door Arton uit Venlo.

Welsi

“Brexit of geen Brexit, voor ons blijft het Verenigd Koninkrijk een belangrijke bestemming en we hebben daarom besloten tot een nieuw ontwerp van ons trailerzeil”, legt Schoolmeesters uit.

Schoolmeesters heeft vijf van de nieuwe Krone-trailers in deze kleuren uitgevoerd, zoals de megatrailer op de foto. Deze zijn verder voorzien van zijborden, van aluminium planken die horizontaal geplaatst worden en van een versterkt kopschot. “Het voordeel van de Krone megatrailer is voor ons dat er een sleuf langs de laadvloer loopt, waar stalen lussen voor spanbanden op elke gewenste positie vastgezet kunnen worden”, legt Schoolmeesters uit. Hij zet de achterdeuren vast met een extra, opvallend slot dat beveiligt tegen inklimmers.

Brandweer
Welsi heeft een vloot van tachtig trailers die voornamelijk wordt ingezet op ritten van en naar de Britse eilanden. Schoolmeesters wil de vloot min of meer stabiel houden op zo’n tachtig trailers. Bijna alle trailers zijn door Krone geleverd. Daarmee is Welsi duidelijk kleiner dan de grote vloten die vele trailers heen en weer sturen tussen het Europese vasteland en het Verenigd Koninkrijk. “Wij concurreren daar ook niet mee. Wij zijn een soort brandweer van hun verladers: Wat snel moet en specifiek, dat doen wij. Perfecte service is ons businessmodel. Meer doen en meer kunnen dan anderen, daar gaat het ons om. Wanneer een klant meerdere trailers op korte termijn op een specifieke locatie nodig heeft, dan spelen wij daar razendsnel op in”, aldus Schoolmeesters.

Welsi

Welsi heeft een vloot van tachtig trailers die voornamelijk wordt ingezet op ritten van en naar de Britse eilanden.

Hij legt uit dat zijn bedrijf beschikt over een grote groep geroutineerde chauffeurs die het een uitdaging vinden om naar afwijkende plekken toe te moeten. “Ook in de automotive industrie raken we steeds beter bekend als een logistieke probleemoplosser. Daarbij kunnen klanten beschikken over onze warehouse capaciteit of we regelen anderszins dat de klant uit de logistieke problemen wordt geholpen.”

Krone
“Trailers van Krone gebruik ik al langer en ze konden inspelen op het unieke trailerzeil dat ik wilde. Dat er bijtijds geleverd kon worden, is voor ons heel belangrijk. De trailers voldoen aan alle eisen van duurzaamheid, robuustheid (ferry op en af) en veiligheid. Wat de uitkomst van de Brexit-onderhandelingen ook wordt, wij zijn er klaar voor!”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie