*

| 14:59 | Robert Servaas

Twee Scania S450 trekkers voor AVG Transport

AVG Transport uit Heijen kocht ten behoeve van de transportafdeling twee Scania S450 4×2 trekkers met de hoge en luxueus uitgevoerde S-cabine. Voor AVG was de aanschaf ook de eerste kennismaking met de nieuwste generatie Scania trucks. “Onze vloot kun je ruwweg verdelen in voertuigen die het terrein in moeten kunnen en zuivere wegvoertuigen. Van die laatste hebben we er ca. dertig”, vertelt transportmanager Frank Derks. “Dat we voor Scania kozen, heeft te maken met het feit dat we er geen hadden rijden en we toch wilden weten wat de markt te bieden heeft. Positief zijn verder het lage eigen gewicht van de trekker, de berichten die we uit de markt horen over het goede brandstofverbruik van de 450 pk SCR-only motor én het feit dat het de nieuwste truck is.”

Derks: “De twee Scania’s zijn bedoeld voor het transport van vooral bulkstoffen en gaan de hele week rijden tussen de productielocaties van allerhande bouw- en vulstoffen en de uitleverpunten. Dat gebeurt binnen de Benelux en delen van Duitsland. Daar kunnen we het verbruik goed bijhouden via de uitdraaien van Scania en ons eigen Webfleetsysteem en zo nodig bijsturen.”

De twee S450 trekkers zijn voorzien van een compressor die hydraulisch wordt aangedreven vanaf de versnellingsbak PTO. “Die zijn opgebouwd bij RTI in Lichtenvoorde”, vertelt Derks. “Verder zijn de auto’s functioneel besteld met dien verstande dat de S-cabine natuurlijk van zichzelf al behoorlijk luxe is uitgevoerd. Dit vanwege bijvoorbeeld zijn vlakke vloer die voor meer leefruimte zorgt. Wij hebben dat niveau nog verder verhoogd door de aanschaf van een premium chauffeursstoel, het grote infotainmentsysteem en de Scania standkoeling. Dat laatste omdat de jongens weliswaar geen grote afstanden overbruggen maar wel 4 tot 5 dagen per week in de auto slapen. Op het dak hebben we behalve zwaailampen ook twee luchthoorns laten monteren, maar we hebben verder afgezien van verstralers in de grille en in het dak. Wij rijden eigenlijk voornamelijk overdag en als we écht licht nodig hebben, is dat aan de achterkant. Want daar wordt gewerkt. De Alcoa lichtmetalen velgen zijn voor de gewichtsbesparing. Ik denk dat we met deze configuratie een goede balans gevonden hebben tussen wat voor het bedrijf functioneel en optimaal is en waar onze chauffeurs graag mee op pad gaan. Want ook een tevreden chauffeur draagt uiteindelijk positief bij aan het totale resultaat.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie