| 16:40 | Arjan Olsthoorn

Twee keer Arocs met HAD voor Partoens Agro Service

Partoens Agro Service uit het Belgische Bree heeft onlangs twee identiek uitgevoerde Arocs 1848 LS 4×4-trekkers in gebruik genomen. De trucks worden ingezet voor het regionale vervoer van mais, granen en mest, dat voorheen door tractoren werd uitgevoerd.

De twee Arocs 1848 LS 4×4-trekkers zijn uitgevoerd met de comfortabele, luchtgeveerde StreamSpace-cabine. De trucks beschikken over verschillende slimme veiligheidssystemen en zijzicht- en achteruitrijcamera’s. De veiligheidssystemen zijn een welkome hulp. De trucks komen veel op terreinen van landbouwbedrijven waar weinig ruimte is om te manoeuvreren.

4×4 HAD (Hydraulic Auxiliary Drive)

De trekkers nemen de plaats in van tractoren. Deze keuze is gemaakt vanwege het lage eigen gewicht, de lage onderhoudskosten en de wendbaarheid van de trucks. De vrachtwagens rijden met grote regelmaat op het slechter begaanbare, onverharde terrein. Om daar goed uit de voeten te kunnen, zijn de Arocs-trekkers voorzien van een hydraulisch aangedreven vooras (HAD). Er is gekozen voor de hydraulische variant. Deze is een stuk lichter dan de mechanisch aangedreven vooras. Om de verschillende soorten grondstoffen te vervoeren, zijn beide trekkers voorzien van een hydraulieksysteem voor een (mest)tank, kipper en walking floor. Het feit dat Mercedes-Benz Trucks dit systeem af fabriek kon leveren, was een van de redenen om voor de Arocs-trekkers te kiezen.

Partoens Agro Service is gevestigd in het Belgische Bree. Het bedrijf is gespecialiseerd in het uitvoeren van landbouwwerkzaamheden voor agrarische bedrijven, waaronder transport en opslag van granen, mest en vloeistoffen en grondwerkzaamheden. De trucks zijn geleverd door Mercedes-Benz-dealer Smeets Autogroep uit Ittervoort.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie