Slimme bergingsapp van Vreugdenhil
Easytow app voor Android en Iphone helpt bij stranding
Vreugdenhil Berging uit Den Hoorn (ZH) introduceert een app die de transporteur en zijn chauffeur helpt bij elke stranding in Nederland. De app, EasyTow genaamd, is er voor Android smartphones en voor de iPhone. In geval van een stranding wordt via de app de meldkamer van Vreugdenhil ingeschakeld. Van hieruit worden zowel de bergingsoperatie in samenspraak met de transporteur geregisseerd als vooraf de kosten besproken. Vervelende verrassingen worden hiermee uitgesloten.
Regie
EasyTow werkt via meldkamer“Na gesprekken met transporteurs kwamen wij tot deze bergings-app. Een gestrande wagen is een ramp voor de transporteur”, zegt Chris Müller, directeur van Vreugdenhil Berging. “Het betekent vertraging en hoge kosten of rompslomp met verzekeringen. Hij wil gewoon een snelle berging. En daarbij de kosten weten. De EasyTow-app maakt dat vanaf nu mogelijk. Een berging bij ongeval of pech is op hoofdwegen goed geregeld en gebeurt door contractpartners van Rijkswaterstaat. Echter, dat betreft slechts de eerste berging naar de eerstvolgende veilige locatie. Verder transport moet de transporteur dan maar zelf regelen. Bij een berging op het onderliggende wegennet, moet de transporteur álles zelf regelen. Met de EasyTow-app krijgt de transporteur professionele hulp plus een heldere, marktconforme prijs. Híj houdt vanaf zijn kantoor de regie, terwijl de chauffeur beseft dat hij snel en goed geholpen gaat worden.”
Meldkamer
Als de chauffeur de app inschakelt, komt hij rechtstreeks bij de meldkamer van Vreugdenhil. Deze is 24/7 bemand door ervaren mensen. Zij seinen direct de transporteur in en overleggen met hem over bergingsplan en kosten. Pas na akkoord door de transporteur of eindverantwoordelijke, wordt alles in werking gezet. De berging gebeurt door vakkundige bergers, waardoor onvoorziene kosten verdwijnen. De EasyTow-app is er voor alle Android smartphones en voor de iPhone.