Superhelden van Simon Loos
| 12:00 | Robert Servaas

Simon Loos wil imago chauffeursvak verbeteren

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van het chauffeursvak te verbeteren met de campagne Superhelden van Simon Loos.

Speerpunten van de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze maatschappij en de waardering en trots die dat verdient.

‘Onderweg met missie’

Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”

Campagne

28 januari lanceert Simon Loos de campagne Superhelden van Simon Loos met bestickerde opleggers die door het hele land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben.

‘Waardevol’

Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering voor chauffeurs. Daarom past deze Superheldencampagne ook zo goed. Operationeel directeur Simon Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.”

Daarom zal het thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen. Bijvoorbeeld door radio-uitzendingen van Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’. De eerste aflevering van de documentaireserie verschijnt 4 februari op het YouTube-kanaal van Simon Loos.

9 Reacties
  1. Misschien moeten ze eerst de bestaande chauffeurs heropvoeden met hun asociale rijgedrag! Het is een bedrijf van likmevestje! Ze reageren nergens op met hun kamikazechauffeurs… Raar bedrijf, logisch dat er niemand wil werken. Brrrrr

  2. Raar, mijn zoon heeft alle rijbewijzen, theorie en code 95 behalve nog geen ADR maar krijgt op alle sollicitaties en gesprekken nul op zen rekest omdat hij geen ervaring heeft! Zelfs op een sollicitatiegesprek meegemaakt dat ze hem niet eens aankeken en ongeïnteresseerd de papieren zaten te bekijken! Hoezo weinig chauffeurs!!! Hoe ken je ervaring opbouwen als ze niet eens geïnteresseerd zijn wat je zegt!! Belachelijk. Vind niks gek dat ze geen chauffeurs kunnen krijgen!!

  3. Het basisuurloon van een vrachtwagenchauffeur zal gewoon een stuk beter moeten worden in de hele branche. In alle loonschalen minimaal 5 euro bij het uurloon erbij. Helaas hebben de werkgevers uitgerekend dat echte waardering geld kost. En zo blijft alles bij het oude. Er zullen steeds minder werkzoekenden kiezen voor het chauffeursvak.

  4. Reactie verdwenen bijzonder!!! ChauffeurD6 ruim 10euro netto en dit blijft het zelfde tot het pensioen. Buiten het feit dat ze zo trots zijn op de chauffeur blå blå blå is dit denk ik wel een aandachtspunt maar hier hoor je ze niet over.

  5. Hoogste loon na 5 jaar chauffeur wel 10euro per uur netto ben je dan 23 dan verdien je dit tot je 68ste.Je snapt het niet hé dat er geen chauffeurs te vinden zijn. Ga hier ook eens mee aan de gang als werkgever daar los je meer mee op dan al die blå blå wat zijn we trots op jullie enz enz

  6. Sinds begin dit jaar ben ik ook chauffeur bij Peter Appel bij Peter Appel. Ik moet zeggen dat er een zeer goede sfeer hangt. Zowel onder de chauffeurs als met de planning. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk toe.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie