Rolcontainers lossen zonder laadklep
| 17:07 | Truckstar Redactie

Rolcontainers lossen zonder laadklep

Kleine truck met hoger laadvermogen door lichtere constructie

De Graaff Carrosserie levert sinds kort een nieuwe logistieke oplossing voor vervoer van rolcontainers met voertuigen die onder de 3,5 ton GVW blijven. 

De nieuwe Runner serie van Kiesling; waar de Graaff importeur van is, komt in drie verschillende afmetingen en is gebouwd voor het vervoer van eurokratten of rolcontainters. Een hydraulische laadklep is niet noodzakelijk waardoor een hoger laadvermogen gerealiseerd wordt. De Speedy Runner, City Runner en Rolli Runner zoals Kiesling de verschillende uitvoeringen noemt bieden ruimte aan 160 tot 210 eurokratten, of aan 7 tot 11 rolcontainers. 

Fiat Ducato

Als basisvoertuig voor alle Runner modellen dient de ‘aandrijfkop’ (voorzijde) van de Fiat Ducato. Hieraan wordt een aluminium chassis gekoppeld van AL-KO. Deze chassis hebben als voordeel dat de carrosserie circa 30 centimeter lager wordt opgebouwd, hetgeen resulteert in een betere toegankelijkheid. 

Importeur De Graaff roemt in dit opzicht de lage vloerhoogte ten opzichte van koel-/vries carrosserieën op conventionele chassis.

Voor het lossen van rolcontainers levert Kiesling een speciale oprijramp die onder de carrosserie opgeborgen zit en uitgeschoven kan worden. Over de oprijramp kunnen alle rolcontainers in- en uitgeladen worden. Bij gelijke binnenhoogte is de Runner totaal circa 30 cm lager opgebouwd. De bijzondere bouwwijze zorgt ervoor dat het netto laadvermogen ten opzichte van een vergelijkbaar standaard voertuig met 150 kg is toegenomen.

Hierdoor biedt de grootste Runner-uitvoering iets meer dan 1.000 kg nuttig laadvermogen. 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie