Ford F-Max
| 17:24 | Bert Mateboer

Rijden met de eerste Nederlandse Ford F-Max van Loetoning

Kijk niet raar op als je dit jaar wat vaker een splinternieuwe Ford F-Max op de weg tegenkomt. De firma Loetoning uit Stein heeft er al twee op een Nederlands kenteken gezet en heeft er nog eens twee in bestelling.

En als het een beetje meezit, gaat Loetoning ook andere ondernemers aan zo’n F-Max helpen, want die nieuwe Ford heeft echt kwaliteiten. Zolang er nog geen officiële importeur is, regelt Loetoning zelf de import.

Oogje op de F-Max

De broers Ton en Loet Langen van Loetoning hadden twee jaar geleden al een oogje op de Ford F-Max. Ton was in 2018 zelfs op de IAA in Hannover, waar de F-Max is geïntroduceerd en meteen tot Truck of the Year werd uitgeroepen. Hij zag het wel zitten om zo’n nieuwe Ford aan te schaffen, ook al was hij van Turkse makelij en hebben we in Europa al jaren geen trucks van het merk Ford meer op de weg gehad. „Er rijden heel wat Fords in Turkije en ze worden ook veel ingezet op vaste lijnen tussen Turkije en Engeland, dus slecht kunnen die trucks niet zijn.”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Truckstar (@truckstar_magazine)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Loetoning

Vanaf 1968 was de firma Langen in het Limburgse Stein Volvo-dealer. In 1998 werd het dealerschap echter beëindigd en werd Loetoning opgericht. Het bedrijf is gespecialiseerd in tanktransport, maar houdt zich ook bezig met handel, onderhoud en tankcleaning. Het bedrijf wordt bestuurd door Loet, Ton en Inge Langen (vandaar LoeTonIng). Loet neemt het transport voor zijn rekening. Ton doet de handel en beheert de garage (die ook is gecertificeerd als keuringsstation en voor tankcleaning) en Inge zwaait de scepter over de administratie. Het bedrijf heeft 35 vrachtwagens en 70 tankopleggers. Het wagenpark bestaat voor een groot deel uit Renaults en Iveco’s, omdat het eigen gewicht van deze trekkers erg laag is. In de loop der tijd zijn er ook wat exoten in het wagenpark geweest, zoals een Volvo NH (met neus) en zelfs twee Kenworths.

Het verhaal en onze indruk van de Ford lees je in Truckstar 5. Deze is online te bestellen.

Truckstar 5/2021

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie