*

| 17:13 | Robert Servaas

Renault voert opwaardering voor modeljaar 2019 door

De Renault Trucks T en T High versie 2019 zijn nu uitgerust met DTI 11 en DTI 13 Euro 6 stap D-motoren. Deze motoren voldoen aan de Europese regelgeving die vanaf 1 september 2019 van kracht wordt. De motoren zijn voorzien van de nieuwste generatie nabehandelingssysteem, dat is vervaardigd uit nieuwe duurzame materialen. Hiermee is de levensduur aanzienlijk verlengd. De motor is bovendien voorzien van een kwaliteitssensor voor AdBlue en de 7e injector is komen te vervallen.

De Renault Trucks T 2019 is uitgerust met de nieuwste versie van het Optivision-systeem. Deze voorspellende cruise control, die topografische data gebruikt om de schakelstrategie te optimaliseren, slaat nu gegevens direct op in het voertuig. Dit draagt bij aan het rijcomfort omdat de verbinding niet verbroken wordt, zelfs niet in gebieden waar de GPS geen informatie biedt, zoals in tunnels. Bovendien is route-informatie nauwkeuriger, waardoor chauffeurs hun reizen beter kunnen plannen.

De Adaptive Eco Cruise Control heeft nieuwe instellingen, waardoor het brandstofverbruik verder gereduceerd wordt. De combinatie van de motorische verbeteringen en de nieuwe functies stelt klanten in staat om het brandstofverbruik met 3% te verminderen in vergelijking met de vorige generatie.

In de 2019-versie zijn de truckcabines van de T-serie voorzien van een nieuwe state-of-the-art afwerking. Zo heeft het dashboard een carbon afwerking, die ook is verwerkt in de deurpanelen. De zwart lederen stoelen en de nieuwe harmonieuze grijze hemelbekleding maken het interieur af. Grille en buitenspiegels kunnen nu worden gepersonaliseerd, met een keuze uit twee lakkleuren, glanzend zwart of geanodiseerd oranje. De typeplaat op de zijkant van het voertuig is beter leesbaar, met de naam van het voertuig, het motorvermogen en motoruitvoering. De onderste regel is beschikbaar voor eventuele specifieke uitvoeringen.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie