Pacton trailers met dubbele laadvloer voor St vd Brink
Recent leverde Pacton meer dan 15 stuks 2-assige en 3-assige trailers aan St vd Brink. Ditmaal voor het eerst een aantal met een 2e laadvloer en de overige met voorzieningen voor het naar wens realiseren van een dubbele laadvloer.
De tweede laadvloer in de recent geleverde Pacton schuifzeilentrailers kan flexibel gemonteerd worden, op de juiste hoogte voor het specifieke transport. Er is gekozen voor een 2e laadvloer die op separate rongpotten staat, in plaats van gemonteerd op de schuifrongen die aan het dak vastzitten. Op deze manier kan de extra vloer altijd achteraf gemonteerd worden en kunnen de schuifzeilen en schuifrongen op de normale manier gebruikt worden.
Meeneemheftruck
De nieuwe Pacton trailers (types: TBD.235.T-EKP1 en TBD.342.T-EKP1) met de optie voor een extra laadvloer passen in de duurzame bedrijfsvisie van St vd Brink. Aan de achterzijde zijn de opleggers zoals gezegd voorzien van een meeneemheftruck-constructie, specifiek voor de Moffet type M4-25.4. De verzinkte draagbalken van het kooiaap frame zijn pneumatisch bedienbaar voor bedieningsgemak en snelheid.
Een zee van licht
De korte 2-assers en de lange 3-assers hebben beide een SAF luchtveerstel, voorzien van onderhoudsarme assen met schijfremmen.
De achteras is gemonteerd op een draaikrans en wordt gestuurd door middel van een stang vanaf de koppeling. De voorste as is voorzien van een aslift via het EBS voor het leeg rijden met de meeneemheftruck. Verder zijn de opleggers voorzien van een Wabco EBS remsysteem met RSS, de stalen velgen zijn voorzien van Continental banden.
De trailer is rondom voorzien Led verlichting, duidelijk méér dan standaard. Naast de reguliere verlichting met 2×2 ronde driekamer led achterlampen en 2 x 4 gele ‘meeknipperende’ led zijlampen, valt op dat er is gekozen voor een groot aantal LED werklampen. Aan iedere zijde zijn er meerdere led werklampen en een led werklamp aan de binnenzijde van de opbouw. Aan de achterzijde vallen de mini led toplichten op, met de functie van knipperlicht, remlicht en achterlicht. De verlichting draagt zo bij aan extra veiligheid voor de chauffeur en medeweggebruikers.
Rijk uitgevoerd
De Pacton schuifzeilenopbouw bestaat uit een zwaar kopschot met stalen gezette stijlen, een stalen achterportaal met 2 vlakke aluminium opdek achterdeuren en een hardhouten vloer van 28 mm dik voorzien van stalen verzinkte omegaprofielen. Aan beide zijden 2 of 3 Pacton vrij plaatsbare schuifrongen, voorzien van plankhouders. De 4 rijen vurenhouten huifplanken zijn te plaatsen op verschillende posities en tevens 3-hoog-gestapeld op vloerhoogte te plaatsen.
In het chassis zijn er diverse bindvoorzieningen van 2,5-tons bindhaken in de v-groef tot bindgaten van 5-ton met een diameter van 32 mm in de zijrand. Er zijn tevens meerdere rongkokers centraal en in het randprofiel en rongpotten tegen de buitenzijde van de hoofdliggers. Specifiek voor een St vd Brink trailer is de plaatsing van rongen in sets van 3 naast elkaar. Links en rechts in de wielbasis is een rongenrek voor in totaal 2×6 rongen. De rongposities zijn zo gekozen dat het plaatsen van de tweede laadvloer gemakkelijk is.
Schuifzeilen
De schuifkap van de trailers kan naar voren, met meeschuivende achterbalk, opengeschoven worden. De schuifkap is afgesloten met een wit Carapax dakzeil met St vd Brink opdruk. De Albers schuifzeilen van hoogwaardig 2 x 2 dubbeldraads PVC zeildoek, 860 g/m2, zijn voorzien belettering of van full-colour opdruk. De opleggers zijn afgeleverd met een Ladungssicherungs-certificaat voor 27 ton.