G. van den Brink
| 12:36 | Arjan Olsthoorn

Nieuwe generatie MAN TGX voor G. van den Brink

Familiebedrijf G. van den Brink uit Nijkerkerveen heeft een nieuwe generatie MAN NTG TGX in gebruik genomen. Het gaat om een compleet nieuw type TGX 18.470 die ingezet gaat worden in nationale distributie, één van de specialiteiten van Van den Brink. De nieuwe MAN werd afgeleverd door dealer Roordink Bedrijfswagens, een vaste leverancier van de vervoerder.

G. van den Brink

Bij Van den Brink vormt nu de derde generatie de directie van het bedrijf. Generatie vier loopt zich al warm. “Aan het begin van deze eeuw zijn we ons gaan bezighouden met het stukgoedvervoer waar we nu groot in zijn. Voor die tijd reden we voornamelijk vee”, legt Gert van den Brink uit. “In die tijd kwam bij ons ook MAN in beeld. We reden ook met andere merken, maar MAN maakte van meet af aan de gewenste indruk. Het merk is sindsdien altijd een belangrijke steunpilaar van ons wagenpark gebleven”, zegt Van den Brink.

Twee per jaar

Met verkoopadviseur Jan van den Berg rekent Van den Brink uit dat hij al bijna twee decennia lang gemiddeld twee nieuwe MAN’s per jaar aanschaft. “We hebben nu een wagenpark van zeventien voertuigen. Die zetten we voor het merendeel nationaal in, maar we rijden ook Benelux en in de Duitse grensstreek. Ander vast werk betreft het rijden met containers, en die gaan dan wel eens verder Europa in.” In elk geval is er sprake van een intensieve inzet, en dit noopte Van den Brink andermaal om met dealer Roordink een reparatie- & onderhoudscontract af te sluiten. Bij het bedrijf uit Nijkerkerveen worden de brandstof verbruiken nauwkeurig bijgehouden. “Daarbij zien we dat MAN zich de afgelopen jaren keer op keer heeft verbeterd. Het is te vroeg om al iets over deze nieuwe truck te zeggen. Maar wanneer deze de lijn doortrekt met onze huidige MAN’s, dan staan ons goede tijden te wachten.”

Veel nieuwigheden

Gert van den Brink hoeft niet lang na te denken wanneer we hem vragen naar wat hij van de nieuwe MAN denkt. “Deze auto heeft heel veel nieuwe techniek meegekregen. Zo mogelijk is er nog beter nagedacht om het de chauffeur zo aangenaam mogelijk te maken. Dit zien we terug in het luxe bed, de grote koelkast en de airco climatronic met geïntegreerde standairco. Tal van elektronische systemen vergroten de veiligheid”, zegt Van den Brink. In samenspraak met Roordink Bedrijfswagens is de nieuwe TGX van een extra LED lampenset voorzien en van een bijpassende zonneklep, voor een maximale uitstraling. De nieuwe MAN  gaat 24 uur per dag, vijf dagen per week ingezet worden op routes tussen Noord- en Zuid-Nederland waar dagelijks meerdere adressen bediend worden.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie