| 16:00 | Robert Servaas

Truckstar 2/2019

Met januari al een eind op streek vallen dan toch de eerste sneeuwbuien. Voor het transport nu niet direct het beste seizoen van het jaar, al valt het in Nederland dan nog mee. Wil je echte winters beleven, dan zul je naar Scandinavië of liever nog, naar Canada moeten. Precies wat Korneel Luth deed. Hij verhaalt in dit nummer dan ook over zijn winterse ervaringen aldaar. Wat je van ver haalt is lekker, zo luidt een gezegde. En dus trakteren we onze lezers deze maand op nog wat meer ‘ver weg’ verhalen. Zo vind je in deze Truckstar het verslag van de rit die de Japanse kopers van twee nieuwe Scania’s met opleggers, via Siberië, naar hun thuisland maakten en rijden we met Jack Schoonhoven mee naar Sardinië. Ook onze directe buren brengen we een bezoek en wel met de nieuwste aanwinst van Simon Loos, waarvan ook een mooie poster voor onze lezers is bijgesloten. Uiteraard wil je die wel hebben. En dat kan, want Truckstar nummer 2 ligt nu in de winkel. Geen gelegenheid? Truckstar is ook online te bestellen. Dan krijg je hem gewoon thuisgestuurd. En wil je echt niets missen, word dan abonnee – dan vind je Truckstar voortaan gewoon in de brievenbus en hoef je niets meer te missen

Van Beesd via Siberië naar Tokyo

Twee splinternieuwe combinaties kocht de Japanse transportondernemer Maesawa in Nederland. En om ze maar gelijk eens goed uit te proberen, besloot hij ze, samen met zijn chauffeurs, over de weg naar Tokyo te rijden. Een forse rit dwars door Siberië.

Naar zonnig Sardinië

Op zonnig Sardinië kunnen ze wel wat extra zonnepanelen gebruiken. En omdat we zelf ook wel in zijn voor een beetje extra vitamine D gaan we mee met eigenrijder Jack Schoonhoven, als die een lading in de buurt van Ollolai moet afleveren. Maar voordat we daar zijn moeten we eerst de barricades van de ‘gele hesjes’ slechten.

Chauffeur op je achttiende

Slechts week na zijn achttiende verjaardag slaagde Maik Grooten voor het C-rijbewijs en vervolgens voor het E-gedeelte. Nu vinden we hem achter het stuur van een supermooie DAF XF Super Space Cab. Daarmee is de trotse Maik sinds een kleine drie weken voor Teuben in de weer met papier.

De Mega-Gigaspace van Wil

De 1.000ste Mercedes die bij Simon Loos in dienst kwam, moest iets bijzonders worden. Dat werd een Actros waarvan de cabine met 90 centimeter werd verlengd. Chauffeur Wil Delissen is er danig mee in zijn sas.

Op zijn Amerikaans

Chevrolet trucks werden gemaakt voor de massa. Ze waren goed, maar simpel. Maar Harry Stock is niet vies van een beetje show. Zijn Gypsy Airstream, een Chevrolet truck uit 1949, is omgevormd tot een gestroomlijnde Pipowagen.