kipcontainerchassis
| 11:08 | Bert Mateboer

LAG Trailers vernieuwt aanbod kipcontainerchassis

LAG Trailers, één van Europa’s grootste producenten van kipcontainerchassis, breidt zijn gamma uit met een aluminium 30 voet kipcontainerchassis en ontwikkelde een update van het bestaande gamma.  

LAG Trailers brengt voor het eerst een aluminium versie uit van de 30 voet kipcontainerchassis. Het bedrijf biedt het chassis nu zowel in staal als in aluminium aan. Het nieuwe ontwerp is maar liefst 400 kg lichter en biedt hierdoor een sterke economische meerwaarde aan transporteurs. Het nieuwe chassis stelt ook een verbeterde gewichtsverdeling tentoon wat resulteert in een hogere laadcapaciteit zonder overbelasting van de assen.

De eerste transporteur die met het nieuwe ontwerp aan de haal gaat is InterLogistics. Met deze aankoop bevestigt de Nederlandse vervoerder zijn focus op een kwalitatief en modern wagenpark. CEO Van Erp verwoordt de keuze voor LAG als volgt: “Interlogistics probeert steeds voor te lopen in de markt. Het leeggewicht is 400 kg minder dan een stalen chassis, waardoor 400 kg meer laadvermogen vervoerd kan worden. Het feit dat LAG op een steenworp afstand van ons hoofdkwartier in Born ligt, is mooi meegenomen.”

40 voet

De update blijft niet beperkt tot het 30 voet kipchassis. Ook zijn grotere broer, het 40 voet kipchassis, werd onder handen genomen. LAG rust beide chassis tegenwoordig standaard uit met een gegalvaniseerd kipframe en een onderhoudsvriendelijker kipscharnier. Interessant is verder ook de verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Dankzij bredere assen geniet het chassis een beduidend stabielere wegligging. Tegelijkertijd biedt het nieuwe type ook meer werkruimte aan de transporteur om de containers en bijhorende uitrusting te bedienen.

Uitwisselbaar

Transporteurs die overstappen naar het aluminium LAG kipchassis hoeven niet te vrezen. Om de mogelijke overgang makkelijker te maken zorgde de tankproducent ervoor dat alle onderdelen volledig uitwisselbaar zijn met het stalen chassis. Bij het 40 voet kipchassis gaat LAG nog een stapje verder met de modulaire bouw. Naast een complete compatibiliteit met het stalen chassis, is deze ook overeenkomstig met het chassis van de bulkopleggers.

Manager Engineering Jacky Segers geeft hierover het volgende aan: “De bouwwijze van de nieuwe chassis garandeert een duidelijke efficiëntiewinst voor zowel productie als service van deze voertuigen. Bedrijven die gebruik maken van LAG producten over verschillende gamma’s heen, halen hier heel wat voordeel uit.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie