*

| 09:55 | Robert Servaas

Kivits Drunen kiest voor vijf keer Scania S Highline

Kivits Drunen nam recent twee Scania S450 4×2 trekkers met een Highline cabine in gebruik. Nog twee S450’s en één S500 zullen binnenkort volgen. De 500 pk sterke Scania S gaat in een B-double uitvoering als LZV rijden.

Wagenparkbeheerder bij Kivits Drunen John van Oss staat een duidelijk doel voor ogen bij de aanschaf van de vijf Scania’s. “De achterliggende gedachte is even eenvoudig als meerledig. In de eerste plaats willen wij ons zo nu en dan breed oriënteren wat de markt te bieden heeft, wat de stand der techniek is en hoe dat bij ons bevalt. Verder heeft het geholpen dat de SCR-only motoren van de twee Scania’s die al bij ons rijden het qua verbruik heel goed doen. En last but not least, bij Kivits hebben we altijd behoefte aan goede chauffeurs die méér zijn dan alleen de bestuurder van een truck. Ik weet dus zeker dat ik met deze auto’s in ieder geval vijf chauffeurs heel blij maak.”

Dat is ook de reden dat Kivits voor grote cabines kiest. “Dan is een S Highline voor veruit de meeste chauffeurs wel een feest. Wij kopen alle voertuigen wel redelijk standaard. Zo ook deze vijf. Maar een S-Highline is van zichzelf voor een vlootauto al zo compleet dat we er alleen een groter 7 inch display in hebben laten zetten. Waarbij wel gezegd is dat we vanwege de veiligheid gekozen hebben voor het LED-pakket. Goed en vooral betrouwbaar licht is belangrijk. Naar gelang de noodzaak, krijgt een chauffeur ook wel bijzondere wensen gehonoreerd. Zo heeft één van de vijf trucks een standairco,” licht Van Oss toe.

Kivits is wat het zelf noemt ‘een hoogwaardige logistiek dienstverlener en partner in Supply Chain. En dan voornamelijk in de levensmiddelen, halffabricaten daarvan en bloemen en planten. “Wij rijden in enkele shifts tussen de 130 en 140 duizend kilometer per jaar met onze voertuigen,” vertelt John. “Bij ons gaat een voertuig weg als er zo rond de miljoen kilometer hogere kosten dreigen te komen. Ook in dat verband is het interessant hoe de nieuwe Scania’s zich gaan houden.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie