Jumbo Groenewegen
| 17:42 | Arjan Olsthoorn

Jumbo Groenewegen ontwikkelt Container-LZV voor Duitsland

De afgelopen weken zijn vanuit de innovatieve Automotive Campus in Helmond de eerste Jumbo Groenewegen container LZV voorstukken afgeleverd die voldoen aan de Duitse LZV-eisen. Ron Poppelaars Transport, Barge Terminal Tilburg en Jan van der Meer Transport zijn de trotse bezitters van deze multi-inzetbare voertuigen.

Dit nieuwe Jumbo model is gebaseerd op het bestaande succesnummer met luchtbediende schuiftafel. Groep Jumbo Groenewegen heeft samen met Tridec een stuursysteem ontwikkeld dat de achterste 2 assen van het LZV tussenstuk in de juiste stand kan brengen zodat de hele LZV-combinatie met een gewoon star volgchassis de ‘Duitse’ bestreken baan kan halen.

LZV

Ron Poppelaars Transport, Barge Terminal Tilburg en Jan van der Meer Transport zijn de trotse bezitters van deze multi-inzetbare voertuigen.

Achter de ‘B-Double’ kan tevens een 13.60m kast-, koeler- of schuifzeiltrailer gekoppeld worden. Dit maakt de gebruiksmogelijkheden alleen nog maar groter. Naast wendbaarheid heeft de dubbele besturing als groot voordeel dat de kosten voor banden en brandstof erg gunstig zijn.

duitsland

Onder de 4 meter
Ook aan het probleem van hoogteoverschrijding met ‘high-cube’ containers is gedacht. Het Jumbo Groenewegen voorstuk kan worden afgeleverd met een lagere schotelhoogte aan de achterzijde. Op deze manier blijft de hele LZV combinatie onder de 4 meter. Door standaardisering van het model is de prijs op het juiste niveau en de levertijd kort.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie