Iveco presenteert Daily 2014
| 11:42 | Marco Bloem

Iveco presenteert Daily 2014

Compleet nieuw design voor zware bestelwagen

Iveco presenteerde maandag de eerste informatie over de ‘New Daily’, het 2014 model van de zware bestelwagen/lichte truck. De nieuwe generatie van de Iveco Daily, die binnenkort zijn opwachting maakt in diverse markten in Europa, wordt in juni voorgesteld aan de internationale pers. Het nieuwe model staat voor een mix van traditie en innovatie: 

De New Daily wordt gebouwd in het Italiaanse Suzzara (Italië) en Valladolid (Spanje), twee fabrieken waarin Iveco recent fors investeerde om de productielijnen te vernieuwen. De nieuwe Daily maakt gebruik van het chassis van zijn voorganger: geliefd bij opbouwers en bekend vanwege stevigheid, flexibiliteit en duurzaamheid. 

Geoptimaliseerde laadruimte

De noviteiten van de 2014 zijn vooral te vinden op het gebied van laadruimte en cabine. In het geval van de bestelwagen is de laadruimte flink geoptimaliseerd: volumes zijn vergroot en het gebruiksgemak neemt toe dankzij een beter toegankelijke laadvloer.Iveco heeft de inhoud van de bestelwagen vergroot door de verhoudingen tussen de wielbasis, de totale lengte en de lengte van de laadvloer te herzien. Zo zijn er nieuwe modellen met een inhoud van 18 en 20 kubieke meter, en een model van 11 kubieke meter. 

Het voertuigcomfort tevens verbeterd: het nieuw ontworpen cabine-interieur is comfortabeler en stiller geworden en biedt volgens Iveco dezelfde zitpositie en aankleding als in een hogere klasse personenwagen. Helaas geeft Iveco nog geen foto’s vrij van het vernieuwde interieur.

Iveco presenteert Daily 2014

Foto: Robuust front siert de nieuwe Daily

Wendbaar

Dankzij het nieuwe design met langere wielbases en een kortere achteroverbouw verzekert de nieuwe Daily bijzonder rijgemak zonder in te boeten aan wendbaarheid in krappe situaties. Alle modellen tot 3,5 ton zijn uitgerust met een nieuwe voorwielophanging, die zorgt voor een nog betere controle over het voertuig. De modellen met enkel-lucht op de achteras kregen een nieuwe achterwielophanging die de hoogte van de laadvloer met naar schatting 5 millimeter verlaagt: handig bij het in- en uitladen. 

Lage TCO

Iveco claimt verder een verlaging van het brandstofverbruik met vijf procent. Ook zijn de Total Cost of Ownership (TCO) omlaag gegaan. Daarnaast zijn de prestaties van het voertuig verbeterd en hebben klanten de keuze uit een breed scala aan motoren, versnellingsbakken en overbrengingsverhoudingen.

De range wordt gecompleteerd met diverse minibus-versies, om in te spelen op de behoeften van klanten die in de sector van het personenvervoer werken. 

De nieuwe Daily is vanaf juni verkrijgbaar bij de Iveco-dealers in heel Europa. 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie